مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران اظهار داشت: همه روستائیان و کشاورزان بالای  ۱۸ سال اعم از زن یا مرد، سرپرست خانوار یا غیر سرپرست خانوار می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند. به گزارش شرق پرس, هادی بشیری در جلسه با شهردار رستم‌کلا گفت: برای […]

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران اظهار داشت: همه روستائیان و کشاورزان بالای  ۱۸ سال اعم از زن یا مرد، سرپرست خانوار یا غیر سرپرست خانوار می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند.

به گزارش شرق پرس, هادی بشیری در جلسه با شهردار رستم‌کلا گفت: برای سهولت دسترسی کشاورزان و روستائیان منطقه دفتر کارگزاری شهر رستم‌کلا ایجاد می‌شود.

فارس به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مازندران نوشت: بشیری همچنین افزود: عضویت در صندوق‌های بیمه‌ای باعث می‌شود زمانی که معیشت افراد به دلیل فوت، پیری و یا از کارافتادگی سرپرست خانوار با مشکل مواجه شد افراد بتوانند با حفظ کرامت و عزت نفس از حقوق و مزایای قانونی برخوردار شوند.

این مسئول در ادامه با اشاره به میزان حق بیمه در صندوق بیان کرد: حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد از سطوح درآمدی است که پنج درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می‌شود و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کمک و سهم دولت برای کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می‌کند.

وی افزود: افرادی که ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند بابت یک سال ۱۲۰ هزار تومان و افرادی که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند بابت یک سال ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به مزایای صندوق افزود: مستمری بازنشستگی، پیری، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، کمک هزینه کفن و دفن به عنوان تعهدات و مزایای عضویت در صندوق است که بیمه‌شدگان واجد شرایط در آینده از آن برخوردار می‌شوند همچنین نقل و انتقال سوابق بین این صندوق و سایر صندوق‌ها از قبیل تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح امکان‌پذیر است.