دلاور حیدرپور درباره واردات برنج گفت : اگر برنج قاچاق است باید با آن برخورد شود و اگر رسمی وارد شده حتما مشتری دارد و شاید همه توان خرید برنج محلی نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی: نمی‌توان دور مازندران را دیوار کشید / استاندار : واردات برنج با حواله رانت و فساد است

 

به گزارش شرق پرس رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت : نمی‌توان دور مازندران را دیوار کشید چرا که دولت برنج خارجی را وارد نمی‌کند بلکه این تجار هستند که براساس  مشتری این محصول را وارد می‌کنند.

 

دلاور حیدرپور بیان کرد: اگر برنج قاچاق است باید با آن برخورد شود و اگر رسمی وارد شده حتما مشتری دارد و شاید همه توان خرید برنج محلی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در مازندران برنج خارجی توزیع نمی‌کند، اضافه کرد: این روند از گذشته بوده الان هم ادامه دارد و واردات ممنوع است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: براساس مقررات از آذر ماه واردات برنج آزاد است که اعلام شد ولی وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای اعلام کرده ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد و ممنوع است.

 

این مسؤول بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاً ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد و باید جلوی آن گرفته شده و ثبت سفارش هم نمی‌شود و واردات تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

واردات برنج با حواله رانت و فساد است

 

استاندار مازندران نیز در یادواره شهدای سیمرغ در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در حوزه واردات برنج دولت وارد کننده نیست، اظهار کرد: اگر با حواله واردات برنج انجام شود رانت و فساد است و اگر نشان‌دار نباشد اتفاقی که اخیراً رخ داد را می‌بینیم.

 

محمد اسلامی ادامه داد: در مازندران دو راه داریم ابتدا شکایت و نامه نوشتن برای جلوگیری از واردات برنج و راه‌حل دوم تولید یک‌میلیون تن کسری برنج کشور در مازندران است.

 

وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی ما مهم‌ترین عاملی است که باید با نقش مردم و حضور مردم آن را مقاوم‌سازی کنیم، افزود: سیستم‌های آموزشی و دانشگاه‌های ما تربیت نیروی انسانی داشتند اما تربیت نیروی انسانی باید برای شاخصه‌های اقتصادی می‌بود تا موجب رشد اقتصاد ما باشد.

 

استاندار مازندران بیان کرد: مردم با هزاران زحمت تأمین مالی کرده و فرزندان خود را به دانشگاه‌ها فرستادند و امروز در هر خانه‌ای تعدادی بیکار می‌بینیم.

 

اسلامی با اعلام اینکه ثروت اصلی برای نقش‌آفرینی در اقتصاد منابع انسانی هستند، تصریح کرد: در استان با توجه به همه شرایطی که وجود داشته می‌توانیم مسأله اشتغال را در درون خودمان حل کنیم.