دماوندی گفت : مکان فعلی کتابخانه مرکزی گلوگاه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر ، نامناسب و از دلایل اصلی استقبال اندک از این مکان فرهنگی است .

 

 

رییس اداره کتابخانه عمومی گلوگاه گفت : مکان فعلی کتابخانه مرکزی گلوگاه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر ، نامناسب و از دلایل اصلی استقبال اندک از این مکان فرهنگی است .

 

 

به گزارش شرق پرس, دماوندی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود آن که گلوگاه،شهری کوچک با طول و عرض اندک است اما ساختمان فعلی کتابخانه مرکزی این شهر ،در غربی ترین نقطه شهر و در مسیری بسیار دور از دسترس واقع شده است .

 

 

وی بیان کرد : برای حل و برطرف شدن این مشکل و دیگر کمبودهای موجود ،جلسات فراوانی با مسوولین شهرستانی برگزار کردیم و تقاضای خود را مبنی بر لزوم احداث کتابخانه جدید در نقطه مرکزی شهر ارائه دادیم .

 

 

 مجتبی دماوندی افزود : با شناختی که از توان بالای خیرین گلوگاه وجود دارد می توانیم در صورت داشتن زمین مناسب،ساختمان کتابخانه عمومی گلوگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن احداث کنیم .

 

 

دماوندی ادامه داد : با توجه به مکان نامناسب کتابخانه ، تعدادمراجعان برای امانت گرفتن کتاب و یا استفاده از فضای کتابخانه گلوگاه،قابل قبول و رضایت بخش است .

 

 

وی گفت : در حال حاضر در این کتابخانه حدود ۲۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که با تکمیل کتابخانه های جدید،این رقم به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت .

 

 

رییس اداره کتابخانه عمومی گلوگاه به ساخت کتابخانه های جدید در این شهرستان اشاره کرد و گفت : اگر چه تلاش بسیاری برای ساخت کتابخانه جدید گلوگاه در مرکز شهر انجام می دهیم اما در کنار آن،به توسعه فرهنگ مطالعه در مناطق روستایی نیز توجه داریم .

 

 

دماوندی بیان کرد : با هدف گسترش هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی،ساخت کتابخانه در دو روستای لمراسک و تیرتاش در دستور کار قرار دارد .

 

 

وی اظهار کرد : ساختمان این کتابخانه ها که به صورت مشارکتی ساخته می شود، ۳۰۰ متر زیربنا دارد و در زمینی که از طرف اهالی روستا برای این کار اهدا شد، ساخته خواهد شد .

 

 

رییس اداره کتابخانه عمومی گلوگاه افزود : علاوه بر این طرح ها،پیشنهادات دیگری نیز برای ساخت کتابخانه در روستاهای دیگر داریم که نشان می دهد زمینه انجام کارهای فرهنگی بخصوص کتابخوانی در گلوگاه بسیار بیشتر از حد انتظار است .

 

 

دماوندی ادامه داد : در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ گلوگاهی به طور رسمی در تنها کتابخانه عمومی این شهر عضویت دارند و به طور مستمر از کتاب های موجود در این کتابخانه استفاده می کنند .

 

 

وی گفت : محدودیت فیزیکی کتابخانه مرکزی گلوگاه از دیگر مشکلات این مکان فرهنگی است و در روزهایی که مراجعه کننده های فراوانی داریم،حداکثر می توانیم برای ۶۰ نفر فرصت مطالعه فراهم کنیم و از پذیرش برخی دیگر از مراجعه کنندگان معذوریم .

 

 

رییس اداره کتابخانه عمومی گلوگاه بیان کرد : محدودیت فضای فیزیکی کتابخانه علاوه بر آنکه موجب می شود نتوانیم پاسخگوی همه مراجعه کنندگان باشیم،موجب می شود از تهیه کتاب های جدید نیز خودداری کنیم.

 

 

دماوندی بر لزوم بهره مندی حداکثری از توان خیرین این شهر تاکید کرد و گفت : در اولین قدم مکان مناسبی را برای حضور و فعالیت دائمی انجمن خیرین گلوگاه تهیه و افراد خیر را از این طریق شناسایی خواهیم کرد .

 

 

شهر گلوگاه در خاوری ترین جای مازندران گسترده شده و باشندگانش ۴۰ هزار تن اند .