هشتم فروردین ماه سال جاری ماموران پلیس مازندران در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل جنایت که باغ مرکبات در روستای کردخیل شهرستان ساری بود، به تحقیق در این رابطه پرداختند.

 

دو باغبان قاتل که به خاطر سرقت خودرو، پسر صاحبکار خود را با ضربات بیل و کلنگ در استان مازندران به قتل رسانده بودند، صبح دیروز در یکی از شهرهای مرزی در استان خراسان جنوبی، پیش از فرار از کشور بازداشت شدند.

 

 

شرق پرس:  هشتم فروردین ماه سال جاری ماموران پلیس مازندران در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل جنایت که باغ مرکبات در روستای کردخیل شهرستان ساری بود، به تحقیق در این رابطه پرداختند.

 

 

تجسس‌های پلیس نشان داد که مقتول پسر ۳۱ ساله‌ای بوده که با ضربات بیل و کلنگ به سرش به قتل رسیده است.

 

 

 ماموران در نخستین شاخه از تحقیقات خود به تحقیق از پدر قربانی پرداختند. وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ۲۴ ساعت قبل دو کارگر ایرانی را برای انجام کارهای باغبانی و چیدن علف‌های هرز استخدام کردم و امروز پسرم برای سرکشی به کارهای کارگران به باغ رفت. بعد از چند دقیقه هرچه با موبایلش تماس گرفتم جوابم را نداد. خیلی نگران شدم و بلافاصله به یکی از اهالی روستا زنگ زدم. من از او خواستم تا پیش از آمدن من به باغ برود و ببیند چه اتفاقی افتاده است. این مرد هم وقتی به باغ آمده بود با جسد خونین پسرم در باغ مواجه شده و موضوع را به من و پلیس اطلاع داد.

 

 

 پس از اظهارات پدر مقتول کارآگاهان جنایی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که موبایل و خودروی پژو پرشیای قربانی نیز به سرقت رفته است و دوکارگر جوان به طرز مرموزی ناپدید شده بودند.

 

 

بنابراین با توجه به فرار این دو پسر جوان،‌ فرضیه جنایت از سوی آنها قوت گرفت به همین دلیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران تجسس‌های خود را برای شناسایی دو کارگر فراری آغاز کردند. ماموران پلیس برای شناسایی این دو نفر مشخصات خودروی قربانی را در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند تا اینکه مشخص شد عاملان جنایت وقتی متوجه شدند که پلیس در تعقیب آنهاست، خودرو را در قائم‌شهر رها کرده و فرار کرده‌اند. بررسی‌ها نشان داد که متهمان استان مازندران را ترک کرده‌اند و به شهرستان پردیس در استان تهران رفته‌اند. کارآگاهان راهی آنجا شدند اما آنها پیش از رسیدن پلیس از مخفیگاه خود فرار کرده بودند.

 

 

عملیات تعقیب و گریز از سوی تیم تحقیق ادامه داشت تا اینکه سرانجام کارآگاهان دریافتند متهمان به مرزهای شرقی کشور فرار کرده‌اند و قصد خروج از کشور را دارند.

 

 

با افشای این حقیقت ماموران راهی یکی از شهرهای مرزی در استان خراسان جنوبی شدند و صبح دیروز این دو باغبان را پیش از خروج از کشور دستگیر کردند.

 

 

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران درخصوص این پرونده گفت: متهمان پس از دستگیری به قتل با انگیزه سرقت و با ضربات بیل و کلنگ اعتراف کردند و در حال حاضر برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفته‌اند.

فرهیختگان