ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، موفق به دستگیری یک صیاد غیرمجاز بازهای شکاری(پرندگان حمایت‌شده) شدند.

 

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر از دستگیری یک صیاد غیرمجاز بازهای شکاری در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش شرق پرس به نقل ازاداره‌کل محیط زیست استان مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، موفق به دستگیری یک صیاد غیرمجاز بازهای شکاری(پرندگان حمایت‌شده) شدند.

 

زمان رضااحمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با اعلام این خبر، افزود: این متخلف شکار که اهل بوشهر است با طعمه قراردادن دو قطعه دلیجه (پرنده شکاری حمایت‌شده)، یک قطعه قمری و  یک قطعه کبوتر محلی و تور ویژه بازگیری در داخل چاله مشغول به صید غیرمجاز باز شکاری بود.

 

وی ادامه داد: این متخلف با مشاهده ماموران قصد فرار داشت که تلاش او ناکام ماند و ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری او شده و آلات و ادوات شکار را نیز کشف و ضبط کردند و پرونده این متخلف نیز به مراجع قضایی ارسال شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در پایان گفت: این افراد سودجو همه ساله از نیمه شهریورماه تا پانزدهم آذرماه به صورت گروهی و باندی به صید این گونه پرندگان نادر و در خطر انقراض اقدام می‌کنند.

 

به گزارش فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان بهشهر، فرد متخلف در صحرای روستای «حسین‌آباد» حین شکار غیرمجاز دستگیر شد.