به مناسبت روز جهانی پیاده روی ، همایش پیاده روی بین المللی با حضور پیشکسوتان سراسر کشور و حضور آنلاین شرکت کنندگان خارجی در ساری برگزار شد ...

به گزارش شرق مازندران، دکتر افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در این همایش ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و درگذشت آیت الله حسن زاده آملی گفت : از میزبانی این رویداد بین المللی ارزشمند در مازندران قدردانی می کنیم و از تلاش های اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی مازندران تشکر می کنیم.

وی افزود؛ اکنون در آغاز چهل سال دوم انقلاب هستیم و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ما را موظف می کند با نگاه جدید به مقوله سلامتی و تحرک جامعه بنگریم.

ملائی با تاکید بر اینکه به لحاظ سلامت جسمانی وضعیت خوبی در جامعه نداریم بیان داشت؛با این روند روزی خواهد رسید که بودجه زیادی صرف ساخت بیمارستان ها خواهیم کرد در حالیکه که اگر اولویت های ما توسعه و ترویج ورزش همگانی باشد، زندان ها و بیمارستان های ما از رونق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در پیاده روی بین المللی ساری گفت : افزایش بهره وری نیروی کار، تقویت نیروهای مسلح و حتی بهبود ورزش قهرمانی و نسل سالم در گرو توسعه ورزش همگانی در میان آحاد جامعه است.

وی افزود؛ باید نگاه همه مسئولان به ورزش همگانی تغییرکند و معتقدم جایگاه مربیان ورزش همگانی کمتر از مربیان ورزش قهرمانی نیست و نگاه یک بعدی در ورزش می تواند چالش جدی بوجود آورد و به مشکلات دامن زند.

ملایی همچنین در جمع پیشکسوتان ورزش های همگانی در سراسر کشور اظهار داشت؛ فدراسیون ورزش همگانی ادبیات نوینی در ورزش همگانی کشور ایجاد کرد و امیدواریم در دولت جدید شاهد تحول ، آبادانی و افزایش کمک به فدراسیون همگانی باشیم.

پیاده روی بین المللی ساری ورزش همگانی مازندران

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این همایش ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان پیشکسوت در انی همایش بین المللی اظهار داشت :  بعلت شرایط کرونایی بناچار میزیان تعداد محدودی از پیشکسوتان بودیم و امیدواریم تلاش های همکاران ما در ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی منجر به میزبانی مناسب و شایسته گردد.

حسین بریمانی با اشاره به جایگاه ویژه ورزش مازندران گفت :  در المپیک و پارالمپیک اخیر نقش آفرینی ورزشکاران مازندران کاملاً مشهود بود و علیرغم اینکه در بُعد قهرمانی دارای رتبه هستیم در ورزش همگانی هم رتبه برتر کشور را هم به لحاظ ارزیابی های فدراسیون و هم در وزارت ورزش و جوانان بدست آوردیم .

وی ورزش مازندران را بدون توقف توصیف کرد و بیان داشت؛ حتی در شرایط محدودیت های کرونا هم با طرح هایی نظیر ورزش در خانه، جامعه را به تحرک و پویایی تشویق می کردیم تا سلامتی جسمی افراد جامعه بواسطه این ویروس منحوس بیشتر از این در معرض خطر قرار نگیرد.

پیاده روی بین المللی ساری ورزش همگانی مازندران

روهام ابوطالبی نیز با ابراز خرسندی از میزبانی رویداد پیاده روی بین المللی گفت : پیشکسوتان آینه امید ما هستید و دیدن این انرژی و انگیزه برای سلامتی و نشاط، خوشایند است .

رئیس هیات ورزش های همگانی مازندران افزود؛ برنامه پیاده روی بین المللی، همزمان با روز پیشکسوتان و روز جهانی پیاده روی با حضور پیشکسوتان پیاده روی از استان های مختلف و همچنین حضور آنلاین میهمانان خارجی برگزار شد و هدف از ایران رویداد صرفاً برگزاری یک رخداد نبود، بلکه سعی کردیم پیام آور شادی و سلامتی هم باشیم.