شهردار بهشهر با این عنوان که شهروند درجه دو نداریم گفت: اولویت شهرداری، بهبود رفتارهای زیست محیطی و مشارکت شهروندان در اداره شهر است

 

 

شرق پرس- سکینه نوری: بعید است بهشهری باشید و خیابان امام(ره) آن را نشناسید. خیابانی با فراز و فرودهای زیادی که توی ذهن همه بهشهری ها مانده است. با خطی مستقیم که عمارت شاه عباسی را به دریای چهار فصل آن می رساند. همان خیابانی که طرحهای زیادی برای آن مطرح شده است و از آن دست پروژه هاست که هر نوع  تغییری در آن بی شک ملموس است.

 

 

SHAHDARi-behshahr2

 

در همین روزهای زمستان بود که به صورت اتفاقی شهردار بهشهر و مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهری  و روابط عمومی این نهاد را دیدم که در همین خیابان راه می روند و مشغول بازدید و گفتگوی مستقیم با شهروندان هستند. کمی برایم جالب به نظر آمد .

 


فاطمه ذبیح پور از روابط عمومی شهرداری بهشهر در این خصوص گفت: برنامه دیدار با شهروندان و میزان رضایت آنان از وضعیت شهر در خارج از محیط اداری با حضور حمیدآزموده شهردار بهشهر تدارک دیده شده و یک روز پیاده در شهرو در کنار شهروندان تجربه شد .

 

معجزه شهروند محوری در بهشهر

 

شهردار بهشهر که قدمی جلوتر بود افزود: اساس کار ما شهروند محوری است نه شهر محوری و  مشارکت  بازاریان و شهروندان پدیده تازه ای نیست با این حال با رشد شهرنشینی حتی با ارایه الگوهای مناسب با نیازهای روز نیاز به مشارکت شهروندان درامور شهری ازجمله تئوری های مدیریت مشارکتی بوده و این مشارکت شهروندان در اداره ی شهر معجزه می کند.

 

SHAHDARi-behshahr1

 
حمید آزموده  که در راه با کسبه خیابان وارد گفتگو شده بود افزود: درحقیقت مشارکت شهروندان مخصوصا بازاریان و معتمدان بازار، درشهرسازی و مدیریت شهری پایه های مشروعیت مدیریت شهری را قوام بیشتری می بخشد و مسلم است که شهروند و اقتصاد شهر محور اصلی توسعه شهر محسوب میشود .  

 

وی نقد از عملکرد شهرداری را حق مسلم شهروندان دانست و اظهار داشت:  همیشه مهمترین انگیزش برای شهروندان نفع مالی نیست. انسان دوست دارد مهم باشد  و مورد احترام قرار بگیرد به دیگران تعلق داشته باشد برای این منظور وقتی شهروندی خدمات و برنامه ایی رفاهی را از سوی مسئولان و مدیران شهری می بیند  طبیعتا احساس میکند که برای شهرسازان دارای اهمیت است.        

 

شهردار بهشهر با این عنوان که شهروند درجه دو نداریم گفت: اولویت شهرداری، بهبود رفتارهای زیست محیطی و مشارکت شهروندان در اداره شهر است, براین اساس می‌توان گفت که شهر مخلوق انسان‌ها بوده و از رفتار و فرهنگ شهروندان خود تأثیر می‌پذیرد و امیدواریم مشکلات را به موقع به مجموعه ارجاع داده  تا بتوانیم در حد توان  به رفع معضلات بپردازیم.