دامداران غیرمجاز  ۲۱ هزار مترمربع از مرتع پلنگان واقع در اراضی داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله مازندران را در تصرف داشتند...

شرق پرس : مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از تخریب ۶ واحد دامداری غیرمجاز در داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت که این واحدهای دامداری ۲۱ هزار مترمربع از مرتع پلنگان واقع در اراضی داخل پناهگاه حیات وحش میانکاله را در تصرف داشتند.

وی افزود که تخریب این واحدهای دامداری با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی صورت گرفته است.

ابراهیمی کارنامی همچنین گفت که امسال ۱۸هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی نیز با صدور رای قضایی به طور کامل خلع ید و رفع تصرف شد.

وی مجموع اراضی ملی آزاد شده تحت نظر محیط زیست مازندران در سال جاری را حدود ۴۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت : در راستای تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با زمین خواری، این اداره کل با عزمی جدی و با حمایت و همکاری دستگاه قضایی، منابع طبیعی و نیروی

انتظامی در استان، نسبت به برخورد با متخلفین و متصرفین به عرصه های طبیعی و ملی اقدام نمود.

مدیرکل محیط زیست مازندران حفاظت از اراضی ملی و عرصه های طبیعی را نیازمند عزمی جدی و همگانی دانست و هشدرا داد : نیروهای محیط زیست بصورت شبانه روزی مشغول گشت و پایش در اراضی تحت مدیریت محیط زیست و اراضی ملی بوده و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و اقدام به تصرف، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

استان مازندران دارای ۵۳۰ هزار هکتار اراضی زیست محیطی با سه پناهگاه حیات وحش و حدود ۵۰۰ گونه جانوری است . دو سوم گونه های جانوری استان را پرندگان تشکیل می دهند.