شهردار گلوگاه در آیین بازگشایی خیابان 9 دی، گفت: این خیابان به طول 400 و عرض 12 متر با مجموع مساحت 4 هزار و 800 مترمربع به صورت توافقی اعم از پرداخت نقدی، صدور پروانه ساختمان و دیوارچینی، تعریض شد.

 

 

galogah27

همزمان با گرامیداشت حماسه ۹ دی، خیابانی به همین نام در شهرستان گلوگاه بازگشایی شد.

 

به گزارش شرق پرس، به مناسبت بزرگداشت نهم دی‌ماه سالروز میثاق امت با ولایت، خیابانی به نام ۹ دی در شهر گلوگاه بازگشایی شد که کمربند شرقی را به خیابان نواب این شهر متصل می‌کند.

 

شهردار گلوگاه در آیین بازگشایی خیابان ۹ دی، گفت: این خیابان به طول ۴۰۰ و عرض ۱۲ متر با مجموع مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع به صورت توافقی اعم از پرداخت نقدی، صدور پروانه ساختمان و دیوارچینی، تعریض شد.

 

عبادالله پهلوان اظهار کرد: خیابان ۹ دی می‌تواند حداقل برای ۱۰ سال، بار ترافیک شهری گلوگاه را کاهش داده و عبور و مرور در نقطه‌ای از شهر روان شود.  

 

وی با بیان اینکه عملیات تعریض به طور کامل انجام نشده است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مانع برای بازگشایی خیابان ۹ دی تملک زمین بود که توانستیم در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع را تملک کنیم و اکنون نیروهای شهرداری در حال بازگشایی کامل این مسیر هستند تا آن را برای زیرسازی آماده کنند.

 

شهردار گلوگاه ادامه داد: احداث کانال، جوی و جدول، و زیرسازی و آسفالت آن نیز در تابستان ۹۴ انجام و بهره‌برداری می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به بدهی ۳ میلیارد تومانی شهرداری گلوگاه در زمان ورود او به شهرداری، گفت: این بدهی اکنون به حدود ۱.۵ میلیارد تومان رسیده و پیگیر پرداخت باقی‌مانده بدهی‌ها به پیمانکاران بومی و غیربومی هستیم.

 

پهلوان درباره علت نامگذاری خیابانی به نام ۹ دی در گلوگاه گفت: شهرستان گلوگاه در زمان انقلاب، بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی نقش سازنده‌ای برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور داشته است به طوری که همه خانواده‌های گلوگاهی به نوعی منتسب به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

 

شهردار گلوگاه، گفت: ۹ دی‌ ماه ۸۸ یک اتفاق ماندنی در تاریخ انقلاب‌ اسلامی و جهان است که مردم ایران به صورت خودجوش برای پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی راهپیمایی کردند.

 

وی در پایان گفت: در این روز ما مردم ایران هم باید قدر رهبر و هم قدر خود را بدانیم و برای پیشرفت کشورمان به هر اندازه‌ای که می‌توانیم قدم برداریم.

 

مراسم بازگشایی خیابان ۹ دی در گلوگاه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان همچنین جمعی از پرسنل شهرداری، اعضای شورای شهر، شهروندان، بزرگان و خانواده‌های شهدای گلوگاهی انجام شد.

فارس