کارآگاهان جنایی تهران از راز مرگ مردی ۶۰ ساله پرده برداشتند که قربانی نقشه خواستگار دخترش شده بود. در این ماجرا وقتی جوانی چند بار پاسخ منفی از خانواده دختر مورد علاقه‌اش شنید برنامه‌یی ریخت تا از آنها زهر چشم بگیرد که نتیجه این کار ریختن خون پدر دختر مورد علاقه‌اش شد. شرق پرس:  […]

 

کارآگاهان جنایی تهران از راز مرگ مردی ۶۰ ساله پرده برداشتند که قربانی نقشه خواستگار دخترش شده بود. در این ماجرا وقتی جوانی چند بار پاسخ منفی از خانواده دختر مورد علاقه‌اش شنید برنامه‌یی ریخت تا از آنها زهر چشم بگیرد که نتیجه این کار ریختن خون پدر دختر مورد علاقه‌اش شد.

شرق پرس:  بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این پرونده گفت: این خواستگار جوان با پرداخت دو میلیون تومان به دو نفر به نام‌های کامران و هومن زمینه وقوع این قتل را رقم زد.

ماموران با حضور در محل جنایت با جسد مردی ۶۰ ساله در راهروی خانه‌اش مواجه شدند که بر اثر جراحات ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

دختر مقتول که موضوع قتل را به پلیس اطلاع داده بود در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: «داخل خانه نشسته بودیم که زنگ در به صدا درآمد. مرد جوانی پشت آیفون بود و نام پدرم را آورد و از من خواست که به پدرم بگویم که به در منزل برود. من که نمی‌دانستم مرد ناشناس کیست و به چه منظور آمده، موضوع را به پدرم گفتم و پدرم به سمت در منزل رفت و لحظاتی بعد صدای فریاد پدرم به گوشم رسید که بلافاصله خودم را مقابل در خانه رساندم و در آنجا با جسد خونین پدرم مواجه شدم. کسی داخل کوچه نبود؛ بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتم اما پدرم فوت کرده بود.»در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه شدند که فردی به نام حمید خواستگار دختر مقتول است که درخواست ازدواج وی با مخالفت شدید مقتول روبه‌رو شده؛ با توجه به اطلاعات به دست آمده و احتمال نقش حمید در جنایت، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با دستگیری حمید وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از جنایت شده اما زمانی که دلایل کارآگاهان مبنی‌بر شناسایی خودروی وی در محل جنایت در مقابلش قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و به نقش و معاونت خود در ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

حمید در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت: «چند سالی است که با دختر قربانی آشنا شده‌ام اما هر بار که به خواستگاری می‌رفتم، مقتول با ازدواج من و دخترش مخالفت می‌کرد تا اینکه در نهایت تصمیم گرفتیم تا از مقتول زهرچشم گرفته و او را بترسانم؛ برای این کار به سراغ دو نفر از دوستانم رفته و از آنها خواستم تا با چاقو چند ضربه به مقتول بزنند تا او حساب کار دستش بیاید. آنها ابتدا قبول نمی‌کردند اما با اصرارهای من قبول کردند.» حمید در خصوص شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: «شب حادثه به همراه دوستانم، نقاب و چاقو خریدیم و آنها را به نزدیکی خانه مقتول بردم. طبق نقشه آنها (کامران و هومن) به در خانه مقتول رفتند و از او خواستند که به در خانه بیاید. زمانی که مقتول با آنها مواجه شد، آنها چند ضربه چاقو به او زدند و طبق نقشه به سمت خودروی من آمدند؛ آنها را سوار کردم و به سرعت از محل دور شدیم.»

حمید در خصوص پرداخت حق‌السکوت به دوستانش نیز گفت: «پس از آن، به کامران و هومن مبلغ دو میلیون تومان پول دادم تا موضوع را به کسی نگویند اما پس از چند ساعت متوجه شدم که مقتول توسط آنها به قتل رسیده است.»

با توجه به اعترافات حمید و شناسایی کامران و هومن به عنوان عاملان اصلی جنایت، دستگیری این دو نفر در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و نهایتا هر دو نفر آنها در یکی از پارک‌های خاورشهر دستگیر شدند. کامران و هومن پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما پس از مواجهه حضوری با حمید، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند. آنها در اعترافات خود عنوان داشتند که قرار بود تا حمید مبلغ یک میلیون تومان دیگر نیز به آنها پرداخت کند.

به گزارش اعتماد، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.»

 

/انتهای خبر