درحالی مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران از بازنشستگی بیش از 3 هزار نفر فرهنگی و معلم خبر داد که مطابق سالهای گذشته سهم مازندران در سهمیه استخدام آموزش و پرورش ناچیز به نظر می رسد

 شرق پرس-سردبیر: در ماههای اخیر همواره از سوی مدیران آموزش و پرورش مازندران شنیده شد که با موج زیادی از بازنشستگی های در سال جاری و آینده روبرو خواهند بود. و خلاء نیرو در مدارس ممکن است مشکلات جدی آموزشی را در پی داشته باشد.

پُر واضح است در چنین مواردی مدیران از سالها قبل با برنامه ریزی های مشخصی نیروهای جایگزین را به مرور جذب می کنند تا سیستم به یکباره با کاهش نیرو و بحران مواجه نشود.

اما چیزی که ما در همه این سالها دیدیم عدم تمایل مدیران آموزش و پرورش به افزایش سهمیه استخدام معلم در آزمون های سالانه وزارت آموزش و پرورش بود!. این در حالی بود که در استانهای دیگر اعلام نیازها با توجه به دفترچه های منتشر شده بسیار چشمگیر و قابل توجه بود. البته این رویه در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش نیز کاملاً ملموس بود و بسیاری از رشته ها حتی یک استخدام هم نداشته اند!.

مدیرکل سابق و فعلی آموزش و پرورش مازندران نیز علی رغم انتقادات دلسوزان, ظاهراً تمایلی برای پاسخگویی به این سئوالات ندارند, چراکه در نشست های مطبوعاتی با خبرگزاری ها و رسانه های استان مازندران ترجیح می دهند افرادی را دعوت کنند که همان سئوالات همیشگی و تکراری را از آنان بپرسند و گویا توقع به چالش کشیدن مدیریت خود را هرگز ندارند!

عسگری نیکزاد مدیرکل جدید مازندران در تازه ترین نشست با خبرنگاران و رسانه های استان, با اشاره باینکه بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان سال جاری بازنشسته می‌شوند گفت: سعی کردیم همکاران به مدت یک سال فعالیت را استمرار دهند و نیمی از این همکاران در سال جاری فعالیت خواهند کرد.

وی درباره مربیان حق‌التدریس گفت: مربیان حق التدریس باید بر اساس ضوابط و شرایطی جذب شوند و در استان ۵۱۱ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب شدند و ۷۶۳ نفر نیز همچنان بلاتکلیف هستند.

l