موسوی خطاهای پزشکی را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد و افزود: دانشگاه با قاطعیت در این مسئله ورود پیدا کرده است

به گزارش شرق پرس سید عباس موسوی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشکلات سیستم ارجاع و پزشک خانواده را رصد و با همکاری وزارت بهداشت در حال رفع نقاط ضعف ان می باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما رسیدن به نقطه مشترک بین سیستم ارجاع و پزشک خانواده است، افزود: ۱۲ گام در طرح پزشک خانواده پیش بینی شده است که هدف ان رفع تدریجی مسائل و مشکلات می باشد.

موسوی قصور پزشکی را خط قرمز دانشگاه برشمرد و ادامه داد: دانشگاه با قاطعیت در این مسئله ورود پیدا کرده است و سازوکارهای قانونی نیز در این مسئله وجود دارد و به دنبال ترغیب سیستم برای گزارش خطاهای پزشکی هستیم زیرا این مساله در دراز مدت به نفع مردم است.

وی با تاکید بر اینکه موارد مشکوک به کمیسیون های قانونی فعال ارجاع داده می شود، گفت: در بخش ها مختلف خطاهایی صورت می گیرد که حوزه پزشکی هم از این امر مستثنی نیست.

دکتر موسوی به ارائه یونیت های دندانپزشکی برای بیماران مبتلا به ایدز اشاره کرد و افزود: در همه دنیا مکان مجزایی برای بیماران وجود ندارد و مطب های دندانپزشکی باید نکات بهداشتی را رعایت و وسایل و تجهیزات را کاملا استریل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه همه بخش های بهداشتی و درمانی موظف به ارائه خدمت به بیماران خاص هستند، گفت: یونیت ویژه دندانپزشکی برای این بیماران در بیمارستان بوعلی فعال است.

به گزارش مهر, وی با بیان اینکه ارز دولتی به بخش دارو تخصیص پیدا کرده است، افزود: در تهیه و تولید دارو در شرایط کنونی مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر نیز بسیاری از دارو ها در داخل کشور تولید می شود.