جشنواره برترین های ورزش قرن بعنوان برنامه یکصد با معرفی منتخبین برتر پایان یافت و حسن یزدانی یکی از ورزشکارانی بود که تندیس صحنه برتر قرن را به ارمغان آورد

شرق مازندران : مراسم اختتامیه جشنواره یکصد، با حضور دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان ، دکتر صالحی امیری دبیر کمیته ملی المپیک، جبلی رئیس سازمان صداوسیما، چهره های نامی ورزش کشور و پیشکسوتان ورزش ، شامگاه چهارشنبه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد .

در مراسم معرفی چهره های قرن ورزش ایران، لوح تقدیر و تندیس صحنه برتر قرن به حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان بعنوان خالق بهترین صحنه ورزشی قرن ( صحنه ماندگار ) تعلق گرفت و حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که بعنوان داور در این جشنواره حضور داشت بعنوان یکی از صد قهرمان برتر تاریخ ورزش کشور تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی یکصد از اول فروردین‌ماه، با معرفی نامزدهای جشنواره و مرور موفقیت‌ها و دستاوردهای ورزش ایران، بر روی آنتن شبکه ورزش رفت و به طور همزمان و در گام نهایی، مردم با نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار رای در این جشنوراه مشارکت کردند و نفرات برتر را برگزیدند.
در اختتامیه جشنواره علاوه بر تقدیر از برگزیدگان مردمی، در برخی عناوین نیز کمیته داوران نامزدهایی را شایسته تقدیر و اهدای جایزه تشخیص دادند.
معرفی برگزیدگان:
در ادامه این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» معرفی شدند
در بخش ابتدایی مراسم، لوح تقدیر و تندیس به شهید اسکندری، شهید طوفانی و شهید حسن رزاز تقدیم شد.
لوح تقدیر و تندیس رفتار جوانمردانه به محمد انصاری، فتحی نورین ورزشکار خارجی – و علیرضا جهانبخش تعلق گرفت.
لوح تقدیر و تندیس بهترین مدیر قرن به مرحوم یزدانی‌خرم و حاج محمود خسروی تعلق گرفت.
لوح تقدیر و تندیس بهترین مربی قرن به محمد بنا تعلق گرفت.
لوح تقدیر برترین تیم قرن به تیم والیبال نشسته تعلق گرفت و همچنین لوح و تندیس تیم برتر قرن به انتخاب مردم، به تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فرانسه ۱۹۹۸ و حمید استیلی تعلق گرفت.
لوح و تندیس قوی‌ترین مرد جهان نیز به مرحوم سیامند رحمان تعلق گرفت.
لوح و تندیس مدال برتر قرن به زهرا نعمتی، احسان قائم‌مقامی و جهان پهلوان غلامرضا تختی تعلق گرفت.
لوح تقدیر و تندیس صحنه برتر قرن به حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان تعلق گرفت.
در پایان مراسم، لوح قدیر و تندیس گل برتر قرن هم به خداداد عزیزی تعلق گرفت.