به مناسبت هفته دولت و برنامه سه شنبه ها با جوانان، جمعی از نمایندگان سمن های جوانان و برخی از اعضای خانه جوان استان مازندران با معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان دیدار کردند

به گزارش شرق پرس، صبح روز سه شنبه با حضور دکتر حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر طوسی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان و محمد رضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل، نخستین برنامه سه شنبه ها با جوانان در هفته دولت و در محل اداره کل ورزش و جوانان  مازندران برگزار شد.

دکتر حسن نژاد در این دیدار که در فضایی صمیمی و بدون تکلف و پس از شنیدن برخی نقطه نظرات جوانان برگزار شد گفت : جوانان قشر مطالبه گر جامعه هستند و از آنجا که دولت ها برآمده از دل خود مردم هستند نباید فاصله ای میان مردم و دولت وجود داشته باشد و مردم نیز باید نقش نظارتی خود بر عملکرد دولت ها را حفظ کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران که در جمع اعضای مجمع جوانان استان مازندران و نمایندگان سازمان های مردم نهاد سخن می گفت افزود؛ سازمان های مردم نهاد صدای مردم هستند و مطالبات مردم نیز از سوی سازمان های مردم نهاد بهتر بررسی و چاره اندیشی می شود.

وی با اشاره به این مطلب که جوانان مشکل نیستند بلکه حلال مشکل هستند، تاکید کرد، نگاه بدبینانه به قشر جوان مورد پذیرش نیست و در شرایطی که موقعیت جوان امروز در دستیابی به منابع عظیم مثل فضای مجازی و تهدیدات و آسیب های اجتماعی قابل مقایسه با جوان نسل های قبل نیست، اما در کل وضعیت خوبی در میان جوانان امروز کشور حاکم است.

دکتر حسین حسن نژاد کاهش تصدی گری دولت در بخش های مختلف را از اهداف مسئولان دانست و گفت: اگر در روند توسعه استان و ایران شاهد افزایش نقش مردم و کاهش نقش آفرینی دولت باشیم می توانیم به این دستاورد افتخار کنیم چراکه تغییر نگرش جوانان و استفاده از ظرفیت بالای این قشر و ورود به بخش های مختلف سازندگی کشور می تواند مشکلات جامعه را حل کند.

 

وی سازمان های مردم نهاد را یک فرصت دانست و با تاکید بر گسترش سمن ها برای اجرای برنامه ها و سیاست های ترسیم شده اظهار داشت؛ معتقدم احزاب باید محدود شوند و در پی آن فرصت رقابت و افزایش سطح کیفی فعالیت حزب ها را شاهد باشیم اما در مقابل، سازمان های مردم نهاد هرچه افزایش و گسترش یابند برای کشور مفیدتر خواهد بود.

 

حبیب حسین زادگان : سمن های جوانان از ظرفیت ورزشکاران و دانشگاه ها استفاده کنند

 

مدیرکل ورزش و جوانان نیز در جمع جوانان، ابتکار وزیر محترم ورزش و جوانان برای دیدار سه شنبه های مسئولان با جوانان تاثیرگذار خواند و گفت : با کمک سمن های جوانان و خرد جمعی باید مشکلات را از پیش رو برداریم.

حبیب حسین زادگان در ادامه با گرامیداشت هفته دولت بیان داشت؛ باتوجه به پتانسیل نیروی جوانی که در استان از آن سود می بریم مسیر توسعه با خرد جمعی هموار تر خواهد شد و همه مسئولان باید با تکیه بر این سرمایه انسانی جوان و خلاق و با هم افزایی و کار گروهی برای ساختن استان و کشور گام برداریم.

وی ورزش و جوانان را دستگاهی با ماموریت های سنگین و وظایف مختلف دانست و تاکید کرد، برای کمک به حل مشکلات جوانان نیازمندیم همه ارگان ها، نهادها و ادارات پای کار باشند و تشکیل چنین جلسات و نشست هایی با جوانان موجب می شود که ایده های خلاقانه کشف و اجرایی شود و این مهم در کاهش مشکلات جوانان و جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

وی برون سپاری را راهی برای کاهش مشکلات مبتلا به دانست و افزود؛ رویکرد وزارت ورزش و جوانان، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای سپردن برخی از امورات به جوانان و کاهش تصدی گری دولت است و شاید در مسیر کمک به رفع مشکلات جوانان نتوانیم همه ی توقعات این قشر مهم جامعه را برطرف کنیم اما همواره تلاش مان اینست که در کنار جوانان برای حل معضلات، نارسایی ها و اختلالات گام برداریم.

حسین زادگان در پایان از نمایندگان سمن های جوانان استان خواست ضمن ارتباط مستمر با جوامع دانشگاهی و ورزشی استان، از ظرفیت عظیم ورزشکاران و دانشجویان دانشگاه های مختلف برای حضور در سمن ها و در حقیقت کمک به ساختن کشور استفاده نمایند.

 

اضافه می شود؛  در ابتدای این دیدار نیز برخی از جوانان و نمایندگان سمن های استان، به ذکر نقطه نظرات و درخواست های خود از مسئولان استان درباره موضوعات مربوط به کارآفرینی، ارتباط آسان تر با مسئولان و … پرداختند.