جلسه بررسی صلاحیت حاجی میرزایی و مونسان برای گرفتن رای اعتماد مجلس در وزارتخانه های آموزش و پرورش شد و میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد

شرق پرس : حجت‌الاسلام حسن روحانی به همراه مونسان و حاجی میرزایی و جمعی از اعضای کابینه در جلسه مجلس حضور پیدا کردند و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به آن‌ها خوش آمد گفت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت،‌ محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور،‌ بیژن زنگنه وزیر نفت، جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، محمد اسلامی وزیر راه، جمشید انصاری و جنیدی نیز در مجلس حاضر شدند.

رئیس جمهور در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مدت نیم ساعت فرصت دفاع از وزرای پیشنهادی خود را خواهد داشت که در این فرصت شرایط امروز کشور را نیز به عنوان شرایطی پیچیده‌ که نیاز به نقش آفرینی سه قوه و سایر ارکان کشور دارد، تشریح و تاکید کرد:استراتژی ما بر دو پایه مقاومت داخلی و دیپلماسی فعال مبتنی بود؛ زیرا بدون مقاومت و دیپلماسی مسیر ما دشوار خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما نمایندگان حامیان اصلی دولت هستید، چون شما به وزرا و هیئت دولت رای اعتماد دادید. با کمک شما هست که در این روزهای سخت ما می توانیم با وحدت از این مشکلات عبور کنیم. آنچه که من می خواهم بگویم این است که مقاومت ملت ایران پیروزی بدست آورده است.

 

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محسن حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع  ۲۵۵ نماینده به او رای اعتماد دادند.

مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری شد

علی اصغر مونسان به عنوان اولین وزیر وزارت خانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس، پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با ۱۶۳ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر صلاحیت علی اصغر مونسان را برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تایید کردند.

پیش از این مجلس با تصویب طرحی به تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رای داده بود.