مراسم افتتاح ستادهای جوانان حامی تغییر در سورک ، با انتقاد از وضعیت موجود و تاکید بر ضرورت تغییر همراه شد ...

به گزارش شرق پرس همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س) مراسم افتتاح ستادهای جوانان حامی تغییر در میدان امام حسین (ع) و با حضور شهروندان سورکی برگزار شد.

 

محمد مبرا فعال سیاسی اجتماعی در ستادهای جوانان حامی تغییر ( مهدی ترابی و محمدرضا طیبی ) گفت :  امروز جوانان شهرمان بپا خواستند برای تغییر در سورک و لبیک به کاندیدای پویش تغییر، تائید برنامه های عملیاتی و کارشناسی شده آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت تغییر و جوانان سازی مدیریت شهری افزود؛ به اعتقاد بنده تغییر در سورک از نان شب هم خصوصاً برای جوانان واجب تراست و حمایت از جوانانی که با انتقاد از وضعیت موجود اعلام حضور کردند معنای خواست و اراده مردم برای توسعه شهر است .

 

مهندس مبرا در ادامه بیان داشت؛ یکی از مهم ترین نقاط ضعف شهرمان عدم اتحاد و همدلی و ترویج قوم و قبیله گرایی است و معتقدم همه ی مردم سورک شهروند درجه یک هستند.

وی افزود؛ در انتخابات نخستین دوره شورای شهر به اعتلاف ۵ نفره جوانان دست رد زدیم و آن جوانان رفتند و اکنون در شهرهای بزرگ مدیریت می کنند. اما سرنوشت شهرمان چه شد؟ آیا می خواهید تاریخ بازهم تکرار شود؟

این فعال رسانه ای استان که در جمع مردم سورک سخن میگفت اظهار داشت؛ امیدوارم اینبار به جوانان اطمینان کنید، تا فردای این شهر به سرعت ساخته شود. آری اکنون ما جوانان دلخور از مدیران شهری خودمان هستیم و امروز میخواهم این نوع مدیریت ساکن و ایستا را تغییر دهیم و به تازه نفس ها اعتماد کنیم.

مبرا با اشاره به ظرفیت عظیم جوانانی که از شهر سورک مهاجرت کردند بیان داشت؛ انصافا امروز نخبگان شهرمان بدلیل بی توجهی ها در شهرهای دیگر آواره اند ولی بیاییم با رای قاطع به جوانان جریان تغییر را بر شهر حاکم کنیم تا با برنامه ریزی این عزیزان شاهد مشارکت همه نخبگان شهر در مدیریت باشیم.

وی همچنین گفت : تقاضا داریم، مردم عزیز و شهروندان نجیب سورک به توصیه جوانان و فرزندان این شهر توجه کنید و اینبار برنامه محوری را در اولویت انتخاب قرار دهیم.

مهندس مبرا با اشاره به برخی ناملایمات و مشکلاتی که بدلیل عدم تدبیر لازم از سوی بزرگان سیاسی برای شهر سورک روی داد تصریح کرد؛ بنا بر گلایه نداریم، اما ما جوانان سورکی از مدیریت کسالت بار و ایستا رنج می‌بریم و این دردناک است که روستاهای اطراف شهر سورک هم از ما جلوترند.

محمد مبرا در ادامه گفت : جای تاسف است کسانی که کرسی های شهر را در اختیار داشتند و اندک اتفاق مثبتی هم در این مدت پیش نیامد، بازهم تمایل زیادی برای رسیدن به این کرسی ها دارند! کارنامه تان چه بود؟ ابتکار تان چه بود؟ آقایان اگر مدیریت بلد بودید، وضعیت شهرمان اینگونه نبود.

وی در پایان با تشکر از حضور جوانان حامی پویش تغییر در سورک خطاب به حاضران در میدان امام حسین(ع) سورک گفت : آیا با برنامه های ارائه شده، جوانان ما ارزش این را ندارند که یک بار به آنان اعتماد کنیم؟

 

گفتنی است ؛ مهدی ترابی و محمدرضا طیبی از جوانان تحصیلکرده و حامی جریان تغییر سورک نیز در این مراسم با انتقاد صریح از عدم توسعه شهر در سالیان طولانی، بر استفاده از ظرفیت جوانان برای تغییر در نگرش مدیریت شهری تاکید کردند.