آتش‌نشانی سورک در راستای تحقق شعار انسانی خود یعنی کمک به مردم در شرایط استرار در حادثه فوق نیز نه تنها با اعزام یگان‌های امدادی به صحنه حادثه حضور فعال و به موقع داشت بلکه از نیروهای استراحت خود نیز استفاده کرده است.

 

javabie
آتش‌نشانی میاندورود نسبت به برخی اظهارات و انتقادات شاهدان حادثه مرگبار نکا چوب واکنش نشان داد و گفت: آتش‌نشانی در حادثه نکا چوب حضور فعال داشته است.

 

به گزارش شرق پرس در تاریخ ۱۸ مهر جاری گزارشی در این خبرگزاری منتشر شد که در آن به انعکاس جزئیات مرگ دو شهروند در حادثه انتشار گاز مرگبار از چاه فاضلاب صنعتی شرکت نکاچوب پرداخته شده بود.

 

در این گزارش شاهدان عینی صحنه مسمومیت و مرگ این دو شهروند به بیان جزئیات مشاهدات خود در صحنه وقوع پرداخته بودند.

 

در این حادثه تلخ یک کارگر با استنشاق گاز مرگبار متصاعد شده از چاه به حالت اغما درآمده و به درون چاه سقوط آزاد کرد در این حال یکی از همسایه‌ها نیز با دیدن این صحنه سریعا به مدد وی شتافت که وی نیز بلافاصله دچار مسمومیت تنفسی شد و به درون چاه افتاد.

 

با وجود تلاش‌های انجام شده چند نفر مسموم و هر دو نفر سقوط کرده فوت می‌کنند.

 

در بخشی از اظهارات منتشر شده شاهدان در این گزارش با انتقاد از مجهز نبودن آتش‎نشانی نوشته شده بود:«آتش‌نشانی بدون تجهیزات لازم آمد و از کمک اساسی سرباز زد» که همین مساله موجب شد آتش‎نشانی سورک به این مساله واکنش نشان دهد.

 

روابط عمومی آتش نشانی سورک به همین منظور با تنظیم و ارسال پاسخنامه‌ای به این مساله واکنش نشان داد که عینا منعکس می‎شود:

 

آتش‌نشانی سورک در راستای تحقق شعار انسانی خود یعنی کمک به مردم در شرایط استرار در حادثه فوق نیز نه تنها با اعزام یگان‌های امدادی به صحنه حادثه حضور فعال و به موقع داشت بلکه از نیروهای استراحت خود نیز استفاده کرده است.

 

در روز حادثه بلافاصله پس از تماس شهروندان با اعزام دو یگان امدادی موفق به خارج کردن کارگر از درون چاه شد اما وی فوت کرده بود.

 

ماموران آتش‌نشانی در شرایطی که گاز خطرناک در محیط اطراف منتشر شده بود با تجهیزات کامل و کپسول اکسیژن به درون چاه رفته و ماموریت خود را انجام دادند.

 

در این ماموریت حتی از ماموران در حال استراحت نیز استفاده شده است و آنها برای کمک به حادثه دیدگان با اتومبیل و لباس شخصی در صحنه حضور یافته بودند که این مساله قابل تقدیر است.

 

برخی از حاضران در این حادثه به دلیل ناراحتی عمیق خود اعتراضات خارج از عرف نیز به ماموران یگان‌های امدادی  به ویژه اورژانس ۱۱۵ داشتند که با صبر و حوصله خدمتگزاران خود در نیروهای امدادی و ادامه روند امدادرسانی مواجه شدند.

فارس