حسینی در راستای هماهنگی فرمانداری و شهرداری ساری در جمع آوری متکدیان به عملکرد ستاد ساماندهی متکدیان ساری در شش ماهه سال 93 اشاره کرد و ابراز داشت : شهرداری ساری با همکاری موسسه کیانمهر در این مدت 330 متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند.

 

 

دیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با تاکید بر وظیفه شهرداریها بر اساس قانون ۵۵ شهرداریها بیان داشت: مازندران تا سال ۹۴ باید به استان پاک در زمینه ساماندهی متکدیان تبدیل شود.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از مهر سیدمحمد محمدی تاکامی صبح پنجشنبه در نشست ساماندهی متکدیان در ساری، از اجرای مانور ساماندهی متکدیان در تاریخ ۱۷ آبان به مدت یک هفته خبر داد و ابراز داشت : در راستای ساماندهی و کاهش آسیب ها با اجرای مانور روش های موجود شناسایی و آسیب شناسی صورت خواهد گرفت.

 

 

محمدی تاکامی با تاکید بر وظیفه شهرداری ها بر اساس قانون ۵۵ شهرداری ها ابراز داشت : استان مازندران به سه منطقه غرب و شرق و مرکزی تقسیم شده وچهره شهرها در استان باید از این نازیبایی پاک گردد وبا هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه ها و سازمان های متولی باید در ازبین بردن این پدیده سهیم باشیم.

 

 

محمدی تاکامی با اشاره به چشم انداز ۹۴ به استان پاک در راستای ساماندهی متکدیان اظهارداشت : شهرداری ها باید در این امر مهم باصرف هزینه و بکارگیری روش نوین سهمی مهم ایفا کنند.

 

 

مدیرکل امور شهری استانداری بر مشارکت شهروندان در حل معضل این پدیده شوم فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: آموزش و آگاهی رسانی به شهروندان از امور مهم بشمار می رود و شهرداری باید در این امر با تبلیغات شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 

معاون فرمانداری ساری نیز گفت: تکدی گری ،پدیده ناهنجار اجتماعی است که باید در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی آن دستگاه ها و سازمان ها تمام تلاش خود را بکار گیرند.

 

 

عباس حسینی با اشاره به درآمدزایی در تکدیگری خاطر نشان کرد :درتحقیق و بررسی های اعمال شده بعضی متکدیان از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند که نشاندهنده ازبین رفتن قبح و زشتی این پدیده است.

 

 

حسینی در راستای هماهنگی فرمانداری و شهرداری ساری در جمع آوری متکدیان به عملکرد ستاد ساماندهی متکدیان ساری در شش ماهه سال ۹۳ اشاره کرد و ابراز داشت : شهرداری ساری با همکاری موسسه کیانمهر در این مدت ۳۳۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری شدند.

 

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساری افزود: مهمترین اقدام با پدیده تکدی‌گری ایجاد محیطی ناامن برای فعالیت متکدیان است و سازمان های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی و مردم نهاد باید عوامل بازدارنده ایی برای تکدی گری مددجویان خود بکارگیرند .

 

 

حسینی در پایان سخنان خود به دستگیری ۲۵ باره متکدیان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به درآمد تکدیگری ،این شغل مناسبی نیست و در راستای رفع آسیب خانوادگی و اجتماعی آن ،دستگاه های متولی باید برای توانمند سازی و اشتغال این افراد اقدامات ویژه ایی انجام دهند.

 

 

مهدی عرب مدیر موسسه کیانمهر با اشاره به اینکه تکدیگری پدیده ایی که در طی مجموعه ایی از فرآیندهای اجتماعی ،بیکاری ،وضعیت نابسامان اقتصادی بوجود می آید اظهار داشت : موسسه کیانمهر با همکاری شهرداری ساری طی سه سال در کاهش متکدیان در شهر ساری نقش بسیار مهمی ایفا کرده است ودرجمع آوری و ساماندهی متکدیان، دو بار در سطح کشور شهرداری ساری مقام اول را کسب کرد.

 

 

مدیر موسسه کیانمهر با اشاره به اینکه ساماندهی متکدیان باید استانی صورت گیرد اذعان داشت : شهرداری در پاک نمودن یک شهر ازاین پدیده اجتماعی شهری ، بدلیل سرریز شدن افراد متکدی نمی تواند موفق باشد.

 

 

عرب با تاکید بر اینکه افراد بر اساس فقر و بیکاری و بدبختی به تکدی گری روی می آورند گفت : باید نهاد حمایتی کمیته امداد ،بهزیستی ،سازمان های مردم نهاد این افراد را تحت حمایت و پوشش قرار دهند.