دکتر نجفی تیرتاشی گفت: بحران کاهش نیروی کار و سالمندی جمعیت در جامعه رو به افزایش است و همه صاحبنظران و کارشناسان با جدیت به دنبال نجات جامعه از این وضعیت هستند.

 

behdasht-galogah1

به گزارش خبرنگار شرق پرس  رییس شبکه بهداشت شهرستان گلوگاه در رابطه با بحث فرزند آوری و مشکلات تنظیم خانواده گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغیه ای که این حوزه و حوزه سلامت در این یکسال اخیر به وزیر محترم بهداشت ابلاغ فرمودند،از یکسال پیش کلیه همکاران در حوزه سلامت برنامه بهداشت و تنظیم خانواده را طراحی کردند و در حال اجرا می باشد.

 

 

 

 

نجفی با اشاره به فعالیت‌های کمپین فرزندآوری در گلوگاه یادآور شد: کمپین فرزندآوری شامل ستاد تخصصی با حضور کارشناسان شبکه بهداشت است که از ۲۵اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه خواهد داشت.

 

دکتر مهرداد نجفی تیرتاشی گفت: بحران کاهش نیروی کار و سالمندی جمعیت در جامعه رو به افزایش است و همه صاحبنظران و کارشناسان با جدیت به دنبال نجات جامعه از این وضعیت هستند.

 

وی بیان داشت در سالهای اول انقلاب جمعیت کشور جمعیت جوان حتی در سطح منطقه و جهان بوده است و سیاست وزارت بهداشت در آن زمان فرزند کمتر زندگی بهتر بوده است و این سیاست وزارت آنچنان جدی پیگیری شد که امروزه با مشکل جمعیت جوان در کشور مواجه شده ایم.

 

وی یادآور شد اگر جمعیت جوان نداشته باشیم از لحاظ نیروی انسانی، اقتصادی و کار با یک تهدید بزرگ مواجه خواهیم بود و کمپین فرزند آوری یکی از راهکارهای موثر در تغییر نگرش خانواده ها، گروههای جمعیتی در نظر گرفته شد.

 

رئیس شبکه بهداشت گلوگاه بهترین زمان برای ازدواج در مردها را ۲۵-۳۰ سال و برای خانمها ۲۰-۲۵ سال دانست و بهترین سن برای فرزند آوری خانم ها را  ۱۸-۳۵ اعلام کرد.

 

نجفی هشدار داد: استاندارد  نرخ باروری در کشور  ۲.۱ است، اما این رقم در شهرستان گلوگاه ۱.۲ است و نشان می‌دهد که  جمعیت شهرستان  رو به پیری می‌رود.

 

 

وی جمعیت زیر یک‌ سال گلوگاه را در سال ۸۸، ۱.۳۲ اعلام کرد و گفت همین آمار را در پایان سال ۹۲ به ۱.۵۲ رسیده است.

 

این مسئول میزان جمعیت بالای ۶۴ سال شهرستان را در سال ۸۸ عدد ۷.۵ اعلام کرد و یادآور شد: این جمعیت در پایان سال گذشته به ۸.۵ درصد رسیده است.