شرق پرس: محیط زیست مازندران میزبان شکارچیانی بود که تفنگ‌های شکاری خویش را برای حفظ گونه‌های مختلف حیوانی و پرندگان به زمین گذاشتند و در مراسم رسمی اعلام کردند که برای حفظ گونه‌های مختلف حیوانی دست به تفنگ نمی‌زنند. توبه شکارچیان مازندرانی در این مراسم که مورد استقبال دوستداران محیط زیست مازندران قرار […]

 

جشن توبه شکارچیان میاندرود

 

شرق پرس: محیط زیست مازندران میزبان شکارچیانی بود که تفنگ‌های شکاری خویش را برای حفظ گونه‌های مختلف حیوانی و پرندگان به زمین گذاشتند و در مراسم رسمی اعلام کردند که برای حفظ گونه‌های مختلف حیوانی دست به تفنگ نمی‌زنند.

توبه شکارچیان مازندرانی

در این مراسم که مورد استقبال دوستداران محیط زیست مازندران قرار گرفت ۴۰ نفر از شکارچیان برجسته روستای اوسا و داربکلا تفنگ‌های شکاری خویش را شکستند.

توبه‌کنندگان از شکار گونه‌های مختلف حیوانی که بیشتر آنها جوان بودند و چند نفر از ریش سفیدان محل با آنها در این مراسم شرکت کردند در سوگندنامه خویش که به صورت دسته‌جمعی قرائت کردند اعلام کردند که به عنوان یاوران محیط زیست در منطقه میاندورود استان مازندران برای حراست از گونه‌های مختلف حیوانی فعالیت می‌کنند و این روند را تا ازدیاد نسل رو به انقراض حیوانات ادامه می‌دهند.

 

جشن توبه شکارچیان میاندرود

همیاران شکار استان مازندران متعهد شدند که از هرگونه شکار حیوانات در منطقه میاندرود استان مازندران خودداری کنند و فرصتی به طبیعت بدهند که برای احیای گونه‌های مختلف حیوانی تلاشی دوباره در دستور کار خویش قرار دهد.

تسری مراسم قنداق شکنان در کل مازندران

علی فلاح سرپرست سازمان مردم نهاد مازندران در این مراسم اظهار داشت: قانون حداقل اخلاق است و اخلاق بالاتر از قانون است.

وی بیان داشت: با این اقدام اثرگذار بسیاری از وجدان‌های دیگر نیز بیدار می‌شود راه دوستی با طبیعت از راه توبه و به دور انداختن تفنگ‌های شکاری گشوده می‌شود.

رئیس سازمان مردم‌نهاد مازندران گفت: کسانی که پرنده و حیوانات را دوست دارند در برقراری ارتباط انسانی بی‌نظیر هستند و این حرکت خداپسندانه مردم داربکلا و اوسا باید در کل مازندران تسریع داده شود و زمینه فراهم شود تا همه شکارچیان مازندران از شکار گونه‌های مختلف حیوانی منصرف شوند و راه دوستی با طبیعیت را در پیش بگیرند.

لبخند رضایت بر لبان مدیر کل محیط زیست مازندران

در ادامه ناصر مهردادی مدیر کل محیط زیست مازندران نیز در این همایش با تقدیر از اقدامات انجام شده شکارچیان روستا اوسا و داربکلا تاکید کرد: اقدام اثرگذار شکارچیان کار ماندنی و خداپسندانه است و باید از تک‌تک شکارچیان که این اقدام اثرگذار را انجام دادند، قدردانی شود.

دوستی با طبیعت دلیل ترک شکار

یکی از شکارچیان نیز دلیل ترک شکار و همراهی با محیط زیست را انقراض نسل مختلف پرندگان در این منطقه اعلام کرد و گفت: این اقدام با همکاری چند نفر از دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد در این روستا مطرح شد و به صورت خودجوش مورد توجه اهالی روستا اوسای و داربکلا قرار گرفت و مردم منطقه از حضور شکارچیان در منطقه جلوگیری می‌کنند.

جشن قنداق شکنان

در این مراسم شکارچیان به طور نمادین چندین اسلحه شکاری که از روستای محل شکار خویش به مراسم آوردند شکستند.

به گزارش فارس, مسئولان محیط زیست مازندران نیز از دست اندرکاران این اقدام اثرگذار نیز تقدیر کردند.

 

/انتهای خبر