طائب گفت : طرح ترور سردار سلیمانی قرار بود در ایام فاطمیه یا ایام محرم در جنوب شرقی ایران اجرا شود اما نیروهای امنیتی، اطلاعاتی آن را ناکام گذاشتند

شرق پرس : طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه از شکست طرح ترور سردار سلیمانی خبر داد که سرویس‌های امنیتی عبری-عربی برای اجرای آن چند سال رنامه‌ریزی کردند.

حجت الاسلام طائب در مجمع عالی فرماندهان سپاه گفت: آن‌ها با سرخوردگی از ناتوانی در اقدام ضد امنیتی در این خصوص و نیز عملیات علیه مقر‌های سپاه، برنامه‌ریزی چند ساله خود را برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی عملیاتی کردند تا بتوانند وی را در داخل کشور و در استان کرمان هدف قرار دهند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه درباره جزئیات طرح سوءقصد ناکام به جان سردار سلیمانی گفت: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن، مواد منفجره را از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند، تا زمانی که سردار عزیز در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.

حسین طائب تعداد دستگیر شدگان را سه نفر اعلام کرد و افزود: حتی زمانی که این تیم را برای آموزش از ایران به کشور‌های همسایه بردند تا با هزینه‌های زیاد آماده و برای اجرای عملیات به داخل اعزام کنند، تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی سپاه بودند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت : دستگیری این افراد قبل از تاسوعا و عاشورا (۱۸ و ۱۹ شهریور) رخ داده است.