مدیریت بحران مازندران از دستور حسین زادگان استاندار، برای پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره به سیل زدگان اخیر استان خبر داد

شرق پرس: مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به ادامه تلاشها برای امدادرسانی و رفع مشکلات مناطق سیل زده استان گفت : به دستور استاندار مازندران ۲ میلیون تومان بلاعوض معیشتی ، ۲ میلیون تومان بلاعوض تعمیراتی و تا سقف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

وی افزود: ۲ میلیون تومان بلاعوض معیشتی، ۲ میلیون تومان بلاعوض تعمیراتی و تا سقف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان سیل مازندران پرداخت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه برای واحدهای احداثی خسارت دیده ، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پیش بینی شد افزود : پس از بررسی کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ، واحدهای احداثی خسارت دیده در روستاها تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی و در شهرها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد دریافت می کنند.به گفته وی بارش شدید باران دو روز گذشته در مازندران به شهرستان های سیمرغ ، میاندورد ،‌ ساری ، نکا ، گلوگاه ، بهشهر و بابل بیشترین خسارت را وارد کرد که در حال حاضر بیشتر مناطق از حالت بحرانی خارج شدند اما نیاز به امدادرسانی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه بارش شدید باران موجب آبگرفتگی شهر کیاکلا و روستاهای شهرستان سیمرغ شد افزود : با ورود دستگاههای امدادی ، اجرایی و شهرداری بیش از ۹۵ درصد مشکل آبگرفتگی رفع شد و هم اکنون آب ، برق و گاز این مناطق برقرار است.
احمدی با اشاره به تلاش هلال احمر مازندران برای امدادرسانی و توزیع جیره غذایی در مناطق سیل زده استان گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز بررسی شمار واحدهای مسکونی خسارت دیده و برآورد میزان خسارت را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه به دستور استاندار همه دستگاههای اجرایی و امدادی مازندران تا برقرار شدن وضع عادی در این مناطق آماده باش هستند افزود : دستگاههای اجرایی مازندران نیز باید حداکثر تا ۵ روز آینده ، میزان دقیق خسارت سیل در حوزه زیرساختها و کشاورزی را برآورد و اعلام کنند.باران‌های سیلاب آسا و برف که چند روزی است در استان‌های شمالی می‌بارد تا فردا ادامه خواهد داشت و بهاری پر بارش را برای هموطنان در این نواحی نوید می‌دهد.
به گزارش صداوسیما، البته با توجه به این حجم بارش‌ها و پیش بینی‌هایی که از روی نقشه‌های ماهواره‌ای شده، پلیس و هواشناسی اعلام کرده اند شمال در نوروز برای سفر ممکن است چندان مناسب نباشد مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران هم اعلام کرده است براثر ریزش سنگ بر روی یک خودروی سواری در جاده سوادکوه یک نفر جان باخت که ماموران اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند.