یک مقام مطلع جزئیات تخلفات همشهری را از از قرارداد میلیاردی با کارمند صداوسیما تا پرداخت بیش از یک میلیارد تومان هدیه در قالب سکه، بن و کارت منتشر کرد

جزئیات تخلف‌های همشهری اعلام شد

 

 

شرق پرس: الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران و پیشنهاد دهنده طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری می‌گوید :

 

 

-عدم وجود مطالعات و نیازسنجی لازم در خصوص تعداد چاپ مجلات باعث ضرر و زیان شرکت همشهری به ارزش بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در سالهای ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۶ شده است.

 

 

-تصویب و اجرای بخشودگی و تاخیر در پرداخت تعهدات شرکت مذکور مبلغ ۳۳۸میلیون تومان به همشهری زیان زده است، این در حالی است که شرکت همشهری در سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۶ متحمل هزینه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بابت تاخیر در تحویل روزنامه ها به طرف قرارداد شرکت شده بود.

 

 

-از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ یک واحد ساختمان به مساحت ۲۱۴ متر مربع با کلیه امکانات واقع در طبقه دوم شرقی ساختمان مرکزی روزنامه همشهری بدون قرارداد و به طور رایگان در اختیار شرکت پیمانکار قرار گرفته است که با احتساب اجاره بها و هزینه ها مبلغی بالغ ۲ میلیارد تومان برای موسسه همشهری هزینه در بر داشته است.

 

 

-مطالباتی که موسسه همشهری در وصول آنها کوتاهی کرده، در مجموع یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان است.

 

 

-از سال ۱۳۹۰ تا آخر سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۶ فقره قرارداد با کارمند رسمی #صداوسیما منعقد شده است که مجموع این قراردادها مبلغی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و دویست و سی هزار تومان است.

 

 

-بیش از یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بین سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ در قالب تحویل انواع سکه، بن شهروند و کارت هدیه به افراد خارج از شرکت، بدون پیوست مستندات و فهرست پرداخت شده است./ایلنا