این تهدید رئیس جمهور پیام آشکار جمهوری اسلامی ایران به زیاده خواهی آمریکا است که بعبارتی اعلام کرد؛ صادرات صفر نفت ایران مساوی با درگیری در خلیج فارس و عدم خروج کشتی های نفتی منطقه برای ارسال به بازارهای جهانی خواهد بود.

 شرق پرس: پس از خروج آمریکا از برجام, این محکم ترین و شدیدترین تهدید رئیس جمهور ایران علیه مواضع غیرمنطقی ترامپ محسوب می شود که بصورت واضح در سوئیس اعلام کرد: امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود, اگر می‌توانید امتحان کنید تا نتیجه‌اش را ببینید.

این تهدید رئیس جمهور پیام آشکار جمهوری اسلامی ایران به زیاده خواهی آمریکا است که بعبارتی اعلام کرد؛ صادرات صفر نفت ایران مساوی با درگیری در خلیج فارس و عدم خروج کشتی های نفتی منطقه برای ارسال به بازارهای جهانی خواهد بود که می تواند نتایج فاجعه باری را برای اقتصاد جهان در پی داشته باشد.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در نخستین روز سفر خود به سوییس در اظهاراتی ضمن غیرممکن توصیف کردن اعمال تحریم نفتی علیه ایران به طور ضمنی تهدید کرد در صورتی که نفت ایران از منطقه به جهان نرود، دیگر کشورهای منطقه هم قادر به صادرات نخواهند بود.

پایگاه رسمی اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت؛ روحانی در اظهاراتی در جلسه شب گذشته خود با ایرانیان مقیم سوییس در شهر برن، ضمن تاکید بر این مطلب گفت: هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است. آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده‌های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟

رئیس جمهور افزود؛ آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.