ربیع فلاح در مورد مشکلات زباله مازندران نیز گفت: در گلوگاه و بهشهر مرکز ساماندهی زباله و دستگاه زباله‌سوز به مرکزیت بهشهر در حال راه‌اندازی است و دستگاه زباله‎سوز شرق استان در گمرک است که با اجرایی شدن این طرح در منطقه بهشهر مشکل زباله این منطقه حل می‏شود.

 

تقدیر استاندار مازندران از دولت قبل در برنامه تلویزیونی

استاندار مازندران با بیان اینکه ساخت و سازهای بی‎رویه در سواحل مازندران در طول تاریخ انجام شده است، گفت: دولت قبلی خدمات موثری را در زمینه آزادسازی سواحل انجام داده است.

 

به گزارش شرق پرس، به نقل از فارس ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران شب قبل در گفت‎وگوی ویژه خبری شبکه تبرستان مازندران که با حضور وزیر کشور برگزار شد، درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی زباله در استان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم استان مشکل زباله در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه از روز نخستی که ماموریتم در استان آغاز شد به کرات از مراکز دپوی زباله بازدید داشتم، ابراز داشت: نه‌تنها خودم بلکه از وزیر کشور هم خواستیم به لحاظ حساسیت موضوع کمک کنند که سفر معاون برنامه‎ریزی وزیر به مازندران در این باره از اقدامات انجام شده بود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه بازدیدهای از سوی معاون عمرانی وزیر کشور در این رابطه انجام شد، خاطرنشان کرد: در گلوگاه و بهشهر مرکز ساماندهی زباله و دستگاه زباله‌سوز به مرکزیت بهشهر در حال راه‌اندازی است و دستگاه زباله‎سوز شرق استان در گمرک است که با اجرایی شدن این طرح در منطقه بهشهر مشکل زباله این منطقه حل می‏شود.

 

فلاح درباره ساماندهی زباله در مرکز استان مازندران نیز گفت: مرکز زباله‌سوز ساری در حال راه‎اندازی است و حتی در محل دپو زباله که بین مرز سمنان و مازندران است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل سیستم تصفیه شیرابه زباله، در دستور کار دارد.

 

استاندار مازندران در ادامه با بیان اختصاص اعتباری به میزان ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی زباله در مازندران، خاطرنشان کرد: در برخی شهرها نیز راه‌اندازی مرکز زباله‎سور در حال تجمیع است که به عنوان نمونه در آمل، محمودآباد و شهرهای اطراف نیز مرکز ساماندهی زباله در نظر گرفته شده است و سعی می‎شود این مرکز در جایی راه‌اندازی شود که مشکل زیست‌محیطی نداشته باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله از مبدأ ابراز داشت: این کار نیاز به فرهنگ‎سازی دارد و از سال ۸۵ تاکنون این طرح‎ها در دستور کار قرار دارد.

 

فلاح با اشاره به اینکه برای ساماندهی زباله در استان از مشاوران شهرداری تهران در این بخش نیز کمک گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این مشاوران از مناطقی که برای ساماندهی زباله و اقداماتی که در حال انجام است از نزدیک بازدید کردند.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره جلوگیری از ساخت و ساز در سواحل مازندران نیز گفت: بخش عمده‌ای از سواحل مازندران در حصار ساخت و سازها قرار دارد که در دولت قبلی اقدامات مناسبی برای آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل انجام شده است که باید در این دولت از مکان‌های آزادسازی شده استفاده درستی کرد.

 

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای ملموس‎تر شدن مشکل ساخت ‎و ساز در سواحل استان، همه مدیران دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی از سواحل بازدید کردند، اظهار داشت: ساخت ‌و سازهای بی‎رویه در سواحل مازندران در طول تاریخ انجام شده است در حالی که دریا باید به عنوان محل توریست، خدمات گردشگری و محلی برای تجارت باشد که باید شرایط در این زمینه فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه ذخایر آبزیان به لحاظ عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی از سوی کشورهای همسایه دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی نسبت به ایجاد اسلکه مطالعات زیست‌محیطی را در دستور کار قرار داد و این اسکله قرار است به صورت چند منظوره انجام شود.

 

فلاح با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که اسکله به لحاظ فنی طوری طراحی شود که ۱۰۰ سال شرایط ارائه خدمات را داشته باشد، افزود: اسکله یک طرح فنی و مهندسی است که برای اجرایی شدن این طرح با اداره کل بنادر و کشتیرانی، آب منطقه‎ای و منابع طبیعی برای اقدامات موثر در این زمینه طرح‌های در دستور کار قرار دارد.

 

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برگزاری همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری در استان به میزبانی شهرستان محمودآباد، اظهار داشت: همایش فردا یک همایش نظری و فلسفه نیست، بلکه یک همایش عملی برای اجرایی شدن سرمایه‎گذاری است که در این زمینه هشت ماه کار کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این همایش برخی فرصت‌های سرمایه‎گذاری که محتوای آن در قالب کتابچه‎ای با چهار پنل کشاوری، صنعت، معدن و تجارت، انرژی و گردشگری تدوین شده، ارائه می‌شود.

 

استاندار مازندران با اعلام اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ سرمایه‎گذار ملی، خارجی و استانی در این همایش حضور دارند، گفت: پنجره واحد سرمایه‎گذاری در استان فعال شده است و در مرحله قرار داد است.