یوسفی‌منش با بیان اینکه تعداد دیگری از خودرو‌ها نیز ضوابط فنی را ندارند افزود: تعدادی خودرو هم که مجوزشان جعلی بوده و دیگر قابل مرجوع کردن نیست به نفع دولت ضبط می‌شود...
شرق پرس : علی یوسفی‌منش ناظر گمرکات مازندران گفت: اقدامات قانونی برای ۷۶ خودرو‌های توقیف شده در گمرک نوشهر صورت گرفته و منتظر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هستیم تا خودرو‌ها از محوطه گمرک نوشهر خارج شوند.
او افزود: حدود ۷۶ دستگاه انواع خودرو‌های لوکس در محوطه گمرک از سال ۹۲ تاکنون توقیف شده است و قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته است.
یوسفی‌منش با بیان اینکه خودرو‌های توقیف شده به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند، گفت: خودرو‌هایی که ثبت سفارش و مجوز آن‌ها جعلی یا غیرقانونی بود و صورتجلسه قاچاق برای آن‌ها تنظیم شده است.

ناظرگمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: حدود ۴۰ دستگاه از خودرو‌ها نیز وارداتش ممنوع بوده است و زمانی که برای اظهارنامه آمده بودند، چون به ممنوعیت برخورد کرده  نتوانستند ترخیص کنند.

او با بیان اینکه تعداد دیگری از خودرو‌ها نیز ضوابط فنی را ندارند و در زمان ترخیص باید مرجوع می‌شدند، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه خودرو هم که مجوزشان جعلی بوده و دیگر قابل مرجوع کردن نیست به نفع دولت ضبط می‌شود.

یوسفی‌منش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های یک سال گذشته گمرکات مازندران پرداخت و گفت: حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر واقع شده است و اداره‌کل گمرک نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین و با بیش از ۸۰ سال فعالیت، پر سابقه‌ترین گمرک در استان مازندران محسوب می‌شود و در کنار ۴ گمرک دیگر، مجموعه گمرکات مازندران را تشکیل می‌دهند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: از ۵ گمرک  مازندران، سه گمرک نوشهر، فریدون‌کنار و امیرآباد دریایی هستند و دو گمرک آمل و ساری نیز جزو گمرکات خشکی محسوب شده و فعالیت دارند.

او گفت: بیشترین حجم فعالیت گمرکی در امیرآباد است و از نظر ارزشی گمرک آمل بیشترین صادرات را در این بخش به خودش اختصاص داده و فعالیت‌های گمرکی مختلفی در ۵ گمرک مازندران صورت می‌گیرد.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به اینکه عمده‌ترین کشور‌های طرف مبادلاتی روسیه، امارات، قزاقستان، آلمان، ترکیه بوده است، افزود: بیشتر واردات در مازندران از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدون‌کنار صورت گرفته است.

yjc