نقص فنی در سیسم ترمز یک کامیون، موجب بروز سانحه و برخورد با هفت خودروی دیگر در محور سوادکوه استان مازندران شد

شرق مازندران : سرهنگ نصرالله بیگلری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روز جمعه در منطقه نهالستان جاده زیراب-شیرگاه حادثه‌ای به همکاران ما گزارش شد که تصاویری از آن نیز طی ساعات اخیر در فضای مجازی منتشر شده است.

وی اقزود : خوشبختانه این حادثه تلفات و مصدومیت جدی نداشت، اما خسارات مالی قابل توجهی به چند دستگاه خودرو وارد شد.

سرهنگ ییگلری گفت : در این حادثه یک دستگاه کمپرسی ۱۰ چرخ که از زیراب به سمت شیرگاه در حال حرکت بود به علت نقص فنی در سیستم ترمز از کنترل راننده خارج شد و با توجه به شیب مسیر با چند دستگاه خودرو برخورد کرد.

رئیس پلیس راهور مازندران خاطرنشان کرد: این کامیون با هفت دستگاه خودرو برخورد کرد که با وجود شدت برخورد با بعضی از خودروها خوشبختانه منجر به فوت نشد و مصدممان حادثه توسط نیروهای اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان‌های رازی و ولیعصر(عج) قائمشهر اعزام شدند.

وی اقزود : برای بررسی وضعیت مصدومان در بیمارستان حاضر شدیم. خوشبختانه تعدادی از آن‌ها پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند و سه مصدوم را نیز بدون این که شرایط وخیم و شکستگی داشته باشند برای مراقبت‌های بیشتر امشب در بیمارستان نگه داشتند.

بیگلری با انتقاد از کم‌توجهی برخی مالکان خودروهای سنگین وهمچنین سهل‌انگاری در صدور معاینه فنی توسط برخی مراکز تصریح کرد: بروز نقص فنی ترمز اتفاقی نیست که به طور ناگهانی و بدون نشانه‌های قبلی رخ دهد. انتظار ما این است که وسایل نقلیه عمومی به ویژه خودروهای سنگین باری و مسافری از نظر فنی به طور مستمر مورد بررسی قرار گیرند و مراکز معاینه فنی هم هنگام صدور برگه معاینه مسائل فنی را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی شنیده می‌شود که در برخی مراکز بر اساس روابط و بدون در نظر گرفتن ضوابط فنی برگه معاینه فنی برای خودروها صادر می‌شود. این اقدام به خطر انداختن جان و مال شهروندان است.