مدیرکل محیط زیست مازندران درباره فعالیت کارخانه تولیدی آرین سینا , چوب و کاغذ و کارخانه سیمان نکا گفت: نگاه ما در استان جلوگیری از تخلفات زیست محیطی است.

 

 

 مهردادی محیط زیست مازندران

مدیرکل محیط زیست مازندران ارزیابی انجام شده این سازمان درباره فعالیت کارخانه آرین سینا مازندران، چوب و کاغذ و کارخانه سیمان نکا را تشریح کرد.

 

 

به گزارش شرق پرس، ناصر مهردادی، درباره فعالیت کارخانه تولیدی آرین سینا گفت: نگاه ما در استان جلوگیری از تخلفات زیست محیطی است.

 

 

وی تصریح کرد: در مدتی کوتاهی که در مازندران حضور پیدا کردم بحث‌های متفاوتی درباره واحدهای صنعتی از جمله آرین سینا مطرح شد.

 

 

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: در این جلسات سعی و تلاش ما این است که موشکافی کنیم که آیا آرین سینا پیگیری حذف آلاینده‌ها است یا خیر.

 

 

وی اضافه کرد: اگر احساس شود که این واحد تولیدی برای رفع آلودگی برنامه منسجمی ندارد این سازمان با متخلفان برخورد می‌کند.

 

 

وی تاکید کرد: باید جلوی آلودگی گرفته شود و بر همین اساس نشستی با اهالی منطقه داشتیم.

 

 

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه ایجاد این واحد تولیدی در این منطقه اشتباه بود و تلاش‌های مخالفان برای جلوگیری از استقرار این واحد در آن برهه زمانی کارساز نبود و در حال حاضر که این واحد تولیدی در این منطقه مستقر شد باید مدیریت کامل و جامعی برای جلوگیری از آلودگی این واحد تولیدی اجرا شود.

 

 

وی از تشکیل کارگروهی با محوریت حفظ محیط زیست در این اداره کل  خبر داد و گفت: در این کارگروه  فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان‌های مردم نهاد، اهالی منطقه، شهرک‌های صنعتی عضویت دارند.

 

 

مهردادی گفت: در این کارگروه دغدغه‌های زیست محیطی مطرح و سازمان‌های مرتبط نیز به عنوان ناظر بر عملکرد این واحد تولیدی نظارت می‌کنند.

 

 

وی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی آرین سینا نسبت به دغدغه‌های زیست محیطی مطرح شده در کارگروه پایبند نبود این مجموعه بر اساس قانون عمل می‌کند.

 

 

این مسئول تاکید کرد: اگر حرکت‌های آرین‌سینا در راستای حفظ محیط زیست بود استان باید از این واحد تولیدی حمایت کند.

 

 

مدیرکل محیط زیست درباره مشکل‌دار بودن فعالیت کارخانه آرین سینا گفت: برای اینکه اعلام شود این واحد تولید مشکل زیست محیطی دارد باید مستندات مشخصی به دادگاه ارائه شود.

 

 

وی اضافه کرد: مشکلات زیست محیطی آرین سینا محرز است و این موضوع در دادگاه نیز مطرح شد و پرونده این شرکت نیز از قبل در دادگاه بود و مسئولان حکم صادر کنند و ما اقدام می‌کنیم.

 

 

مهردادی در ادامه درباره مشکل‌دار بودن برخی واحدهای تولیدی نظیر کارخانه سیمان نکا گفت: بازدیدی که از این واحد تولید انجام شد نشان می‌دهد که مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

وی درباره ارزیابی محیط‌ زیست مازندران از وضعیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: این واحد تولید در بحث آلودگی هوا اقدامات مناسبی انجام داد و سیستم آنلاین دارند ولی در بحث رنگ مشکل دارند و نشستی را گذاشتیم.

 

 

مدیرکل محیط زیست مازندران در تشریح مشکل رنگ کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: یکی از واحدهای صنعتی که مشکل رنگ دارد صنایع چوب و کاغذ است.

 

 

وی اضافه کرد: در زمان تولید خمیر و پخت آن رنگ بروز می‌کند و در نهایت نیاز است رنگ‌ها را از بین ببرند و ممکن است از بین بردن رنگ هزینه بیشتر بخواهد و باید این واحد صنعتی به این مهم عمل کند و اگر نشود باید اقدام قانونی انجام شود.

 

 

به گزارش فارس،‌ این مسئول درباره احتمال آلوده شدن رودخانه حریم کارخانه چوب و کاغذ گفت: تصفیه آب این واحد تولید مورد تایید محیط زیست است ولی در بحث رنگ محیط زیست دغدغه دارد.

 

 

مهردادی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام ما بستن واحدهای تولیدی نیست، راهکارها را با مسئولان واحد تولیدی بررسی و نسبت به رفع آنها در استان مازندران اقدام می‌شود.

 

 

 وی اضافه کرد: اگر واحدهای تولیدی نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام می‌کنند نیاز است دولت مردم که با این واحدها همکاری داشته باشند.