کشاورزان، باغداران و دامداران نمونه میاندرود روز چهارشنبه با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی تجلیل شدند. به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا فرماندار میاندرود در این آیین با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مردم میاندرود در زمینه کشاورزی اشتغال دارند گفت: نخبگان زیادی در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارند.  ارسطو قادری در […]

کشاورزان، باغداران و دامداران نمونه میاندرود روز چهارشنبه با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی تجلیل شدند.

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا فرماندار میاندرود در این آیین با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مردم میاندرود در زمینه کشاورزی اشتغال دارند گفت: نخبگان زیادی در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارند.

 ارسطو قادری در مورد مشکل کم آبی در بخش گهرباران میاندرود بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته توانستیم این مشکل و خشکسالی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ابتدا باید امنیت کشاورزی را ایجاد کنیم تا امنیت بخش های دیگر حفظ شود اظهار داشت: اگر می خواهیم امنیت پایدار در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم باید از بخش کشاورزی صورت بگیرد.

فرماندار میاندرود با اشاره به تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله برای شهرستان گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شد تا برنامه کاری مان را مشخص و تحویل مسوولان استانی دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود در این مراسم شغل اصلی مردم شهرستان را کشاورزی عنوان کرد , گفت: این منطقه یکی از قطبهای کشاورزی مازندران است که با تولید ۶.۱۲ درصد از تولیدات در جایگاه ششم استان قرار دارد.

سید شبر موسوی تولید، سلامت تولید و آب را سه راهبرد در بخش کشاورزی دانست و افزود: آب را باید در بخش کشاورزی مدیریت کنیم تا با مشکل کم آبی روبرو نشویم.

موسوی با بیان اینکه در زمان بارندگی با مشکل سیلاب و در غیر آن با مشکل کم آبی در میاندرود مواجه هستیم افزود: یکی از مشکل عمده ما استفاده نکردن از این حجم آب در زمان بارندگی است که بدون استفاده به دریا می ریزد.

در پایان این آئین از دوستعلی شکری علی مالکی، احمد عبدالهی, رمضانعلی شاربی، رضا نوروزی حسن عرب و رضا فلاح به عنوان کشاورزان ، باغداران و دامداران نمونه میاندرود تجلیل به عمل آمد.