علی مهدی پور ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهرگفت: 3 هزار و 100 نفر در قالب 700 هزار نفر ساعت در نه ماهه سال جاری در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد فني و حرفه اي اين شهرستان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند

 

 faniherfe-behshahr

ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر از ارائه آموزش های مهارتی به بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر جوان بهشهری و جویندگان کار  در نه ماهه سالجاری خبر داد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی  و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، علی مهدی پور ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهرگفت: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۷۰۰ هزار نفر ساعت در نه ماهه سال جاری در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند که این آموزش‌ها در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و عمدتا در حوزه های فنی و تخصصی می باشد.

 

 

faniherfe16

مهدی پور بیان داشت : از مقدار آموزش یاد شده ۷۷۰ نفر در بخش دولتی شامل آموزش در زندان باز خلیل شهر، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه ،آموزش در روستاها  و آموزش در مرکز ثابت شهید هاشمی نژاد و۲ هزار و۳۳۰ نفر در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای شهرستان بهشهر آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

 

وی ضمن اعلام تحقق ۱۰۶ درصدی تعهدات آموزش های مهارتی به روستائیان در مرکز فنی و حرفه ای بهشهر تصریح کرد : مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر در ۹ ماهه سالجاری ۳۷ هزار و ۳۲۶ نفر ساعت آموزش به روستائیان این شهرستان ارائه نمود که تعهد آموزشی این نوع آموزشهادر سال جاری ۳۵۷۰۰ نفر بوده است .

 

faniherfee17

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهراظهار داشت : به منظور توانمندسازی و بسترسازی لازم برای آموزش روستائیان در ۹ ماهه سالجاری ۲۵۰ نفر از روستائیان جویای کار آموزش های فنی و مهارتی را فرا گرفتند .

 

علی مهدی پور بیکاری و نداشتن شغل را از عوامل مؤثر در وقوع مهاجرت روستائیان به شهر ها  دانست و گفت : آموزش های فنی و مهارتی در تثبیت و تشویق روستائیان به ماندن در روستا و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان نقش سازنده ای دارد .

 

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر گفت: جوشکاری ، برق ساختمان ، بنائی سفتکاری، پرورش قارچ دکمه ای ، جوشکاری لوله گاز خانگی و تجاری و سرویسکار خودرو از جمله حرفه هایی است که به روستائیان آموزش داده می شود.