بومگردی یکی از زیرساخت های مهم در توسعه گردشگری محسوب می شود و این مهم در استان گردشگرپذیر مثل مازندران می تواند کمک کننده باشد

شرق مازندران : روح اله فرقانی رئیس انجمن بومگردی مازندران گفت: برای اولین بار در مازندران انجمن بوم گردی شکل گرفته و ما امسال برای نخستین بار از طریق انجمن وارد نمایشگاه گردشگری شدیم.

او افزود: تعداد بوم‌گردی کم است پس رسالت رسانه برای معرفی خانه‌های بوم‌گردی بسیار مهم است.

فرقانی گفت: نمایشگاه گردشگری بسیار می‌تواند به حوزه گردشگری استان‌ها کمک کند، چون عواملی در توسعه توریست در این نمایشگاه متمرکز هستند.

او با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم درباره بومگردی و اقامتگاه بوم‌گردی اطلاعاتی ندارند و برایشان ناشناخته است، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم مسافرخانه‌ها را به عنوان بوم‌گردی می‌شناسند در صورتی که آن‌ها مجوز بوم‌گردی ندارند.

فرقانی گفت: در مازندران با این وسعت که دارای ۴۰۰ اقامتگاه است، تمام بوم‌گردی‌های منصوب مشخص است و کسی نمی‌تواند بالاتر از آن قیمت دهد.

او افزود: یکی از چالش‌های مهم ما در مازندران بحث اقامت است هر سال ایام عید ۲۲ میلیون گردشگر یعنی میانگین هر شب ۲ الی ۳ میلیون مسافر، گردشگر به استان ما می‌آیند که ۳۰ هزار تخت برای سرویس دهی داریم برای همین خیلی عقب هستیم.