در چین به مقام هایی که اعضای خانواده را به خارج می فرستند “دولتمرد لخت” گفته می شود. در پی تحقیقات ضدفساد در استان گوانگ‌دونگ چین فاش شده است که همسران و فرزندان نزدیک به هزار نفر از مقام‌های این استان خارج از چین زندگی می‌کنند. شرق پرس:  در چین به مقام‌هایی که اعضای […]

 

در چین به مقام هایی که اعضای خانواده را به خارج می فرستند “دولتمرد لخت” گفته می شود. در پی تحقیقات ضدفساد در استان گوانگ‌دونگ چین فاش شده است که همسران و فرزندان نزدیک به هزار نفر از مقام‌های این استان خارج از چین زندگی می‌کنند.

شرق پرس:  در چین به مقام‌هایی که اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند “دولتمرد لخت” می‌گویند، به این معنی که دیگر چیزی در کشور ندارند و خودشان آماده خروج از کشور هستند.

تابناک به نقل از بی بی سی نوشت: حکومت چین بر این باور است که زندگی خویشاوندان مقام‌ها در خارج از کشور می‌تواند زمینه را برای انتقال پول‌های غیرقانونی فراهم کند و از این رو با فساد اقتصادی مرتبط است.

به گزارش رسانه‌های چینی بیش از ٨٠٠ نفر از این “دولتمردان لخت” در استان گوانگ‌دونگ تنزل رتبه گرفته و یا وادار به بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند.

گوانگ‌دونگ، در جنوب شرقی چین، پرجمعیت‌ترین استان و بزرگترین اقتصاد این کشور است.

یک نظرسنجی که اخیرا در هفت شهر چین انجام شده است نشان می‌دهد ۷۵درصد پاسخ‌دهندگان مخالف حضور این مقام‌ها در پست‌های عالی هستند و نیمی از پاسخ‌دهندگان هم فکر می‌کنند که آنها در فساد دست دارند.

افکار عمومی در چین حساسیت بالایی درباره فساد اقتصادی نشان می‌دهد.

 

/انتهای خبر