مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مازندران روزهای شنبه و یک‌شنبه، گفت: این اکیپ‌ها برای انتخاب دام سالم در میادین عرضه که از قبل توسط شهرداری انتخاب شده، مستقر هستند.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: به مناسبت عید قربان ۶۱ اکیپ ثابت و ۴۹ اکیپ سیار دامپزشکی مازندران در میادین شهرها مستقر می‌شوند.

به گزارش شرق پرس,  سیدحسین رضوانی در گفت‌وگو با فارس با تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: امسال همانند سال‌های گذشته اداره کل دامپزشکی مازندران با همکاری کشتارگاه‌ها نیروهای لازم برای انتخاب دام سالم را تامین می‌کند.

 

وی با اشاره به استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مازندران روزهای شنبه و یک‌شنبه، گفت: این اکیپ‌ها برای انتخاب دام سالم در میادین عرضه که از قبل توسط شهرداری انتخاب شده، مستقر هستند.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان ‌داشت: در روز عید قربان اکیپ‌ها در میادین اصلی شهر آماده خدمت‌رسانی بوده و همچنین بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی در انتخاب دام سالم و صحت و اطمینان از آن حضور دارند.

 

رضوانی با اشاره به استقرار ۶۱ اکیپ ثابت و ۴۹ اکیپ سیار دامپزشکی مازندران در میادین شهرها، گفت: در این اکیپ‌ها ۴۹ دکتر دامپزشک و ۷۲ بازرس بهداشتی گوشت مستقر هستند.

 

وی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم به مناسبت عید قربان انجام شده و کشتارگاه‌ها به‌ویژه کشتارگاه‌های صنعتی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار داشت: توصیه ما این است که مردم استان نیز از خدمات کشتارگاه‌ها بهره‌مند شوند به‌دلیل اینکه آلودگی زیست‌محیطی ندارد و دام نیز از نظر بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

 

رضوانی خاطرنشان کرد: توصیه ما مردم مازندران این است که دام را میادین عرضه مشخص شده خریداری کنند به‌دلیل اینکه همکاری دامپزشکی مستقر هستند و دام سالم و غیرسالم را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

 

وی اذعان است: مردم از خیرداری دام‌های دارای مخاط زرد رنگ، تاول روی پوست، دام لاغر، دام‌هایی که به تازگی تزریق شدند و دارای پشم ژولیده هستند، خودداری کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان‌داشت: در صورتی‌که در لاشه دام پس از کشتار آثار ضرب‌دیدگی و کوفتگی و وجود دانه‌های سفید رنگ به اندازه برنج روی عضلات مشاهده شد از خرید آن پرهیز کنند.

 

رضوانی افزود: همچنین کبد و جگر دام نباید آسیب دیده باشد.