زارع معاون فرهنگی ارشاد اسلامی مازندران گفت: امسال سه شهر از مازندران شامل شهرهای ساری، بهشهر و بابل سه شهر کاندیدای پایتخت کتاب کشور هستند.

بهشهر یکی از کاندیدای مازندرانی انتخاب "پایتخت کتاب" کشور

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) به نقل از مهر عباس زارع در جلسه ای که با موضوع  کتابخوانی و برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب استان مازندران در محل  سالن اجتماعات فرمانداری ساری  برگزار شد با بیان اینکه هر سال یک شهر به عنوان کاندیدای پایتحت کتاب کشور برگزیده می شود ، تصریح کرد: امسال  سه شهر از مازندران شامل شهرهای ساری، بهشهر و بابل سه شهر کاندیدای پایتخت کتاب کشور هستند.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین رخداد فرهنگی استان مازندران از  ۱۶بهمن ماه در ساری برگزار می شود افزود:  در این روز ساری میزبان نمایشگاه بین المللی کتاب ساری است و در کشور تعداد معدودی از استانها میزبان این رخداد مهم فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به اینکه مرکز استان مازندران از  داشتن فضای نمایشگاهی محروم است، ابراز امیدواری کرد با اتمام و بهره برداری از سایت نمایشگاهی ساری واقع در جاده دریا این رخداد فرهنگی از خانه به دوشی رهایی یابد.

زارع با بیان اینکه پیش بینی می شود؛ سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ساری در ۳۰۰غرفه برگزار شود ، ادامه داد:  تاکنون ۶۴۵ناشر برای شرکت در نمایشگاه یاد شده ثبت نام کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان ۳۰کشور برای شرکت در نمایشگاه  اعلام امادگی کردند ، از حضور انتشارات نصر، نو اندیش،صدرا ، ثالث و … در این نمایشگاه خبر داد.

معاون اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی مازندران، درباره بن کارت هایی که در نمایشگاه عرضه می شود، گفت: پارسال مبلغ۴۵۰میلیون تومان بن کارت ارایه شد و امسال هم وزارتخانه مبلغ ۵۵۰میلیون تومان بن کارت برای استان در نظر گرفته است.

زارع ادامه داد:  سال گذشته مبلغ بن کارت  ۸۰هزار تومان  بوده ولی امسال برای  مقاطع کارشناسی ارشد این میزان به ۱۰۰هزار تومان هم می رسد.

 معاون اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی مازندران  با بیان اینکه در  هرچه بهتر برگزاری این نمایشگاه خواستار همکاری  دستگاه های اجرایی استان هستیم، افزود:  برای اینکه مشکل پارکینگ را در  نمایشگاه مرتفع کنیم ، زمینی هزار متری را برای اسفالت در نظر گرفتیم که  برای این اقدام نیاز به کمک  فرمانداری محترم ساری داریم.

زارع در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت اداره مخابرات شهرستان، توزیع برق، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه ها و ادارات شهرستان ساری تاکید کرد.

وی از پخش برنامه مستند از این نمایشگاه در  صدا و سیما خبر داد و افزود: این مستند هر روز از سیمای مرکز طبرستان پخش خواهد شد .

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین االمللی کتاب ساری  از ۱۶بهمن ماه لغایت ۲۲بهمن به مدت ۷روز در محل کیلومتر جاده ساری به قایمشهر در مجتمع نیاوران ساری برگزار می شود.