گران پاشا گفت : برقی‌کردن خطوط ریلی شمال که دارای موقعیت جغرافیایی خاص با شیب بالا است، مدت زمان سیر قطار‌ها در مسیر کاهش چشمگیری می یابد

بزودی راه آهن شمال برقی خواهد شد

 

به گزارش شرق پرس به‌‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شمال، یوسف گران‌پاشا در حاشیه بازدید هیئت روسی از پروژه برقی‌سازی مسیر ریلی گرمسار – اینچه برون اظهار داشت: شبکه ریلی یکی از شریان‌های مهم اقتصادی در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

 

وی افزود: راه آهن با جابجایی تعداد زیاد مسافر و حجم عظیم بار سهم عمده‌ای را در کاهش مصرف انرژی، کاهش ترافیک و خطر تصادف دارد.

 

گران پاشا بیان کرد: با برقی‌کردن خطوط ریلی در منطقه شمال که دارای موقعیت جغرافیایی خاص با شیب بالا است، مدت زمان سیر قطار‌ها در مسیر کاهش چشمگیری خواهد یافت.

 

وی بیان کرد: با این اقدام در آینده‌ای نزدیک قطارهای باری به‌صورت برنامه‌ای و منظم سیر خواهند داشت و تعهد زمان سیر برای قطارهای بار‌، همچون قطارهای مسافری منظم‌تر از پیش خواهد بود.

 

گران پاشا با بیان اینکه راه آهن رسالت بزرگی در حوزه بار و مسافر دارد، تصریح کرد: با برقی‌سازی این مسیر و افزایش ظزفیت خط، شاهد افزایش سرعت قطارها در راه آهن شمال خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از اصلاحات مورد نیاز در حوزه علائم و تونل‌ها انجام شده است، گفت: برقی‌سازی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار، آلودگی صوتی و زیست محیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر می‌رساند.

 

گران پاشا، مجموع طول این مسیر را ۴۳۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این مسیر ۳۳۱ کیلومتر در حوزه کاری اداره کل راه آهن شمال قرار دارد.