دادستانی توضیح داد: مرسی و دولتمردان وقت به کشور خارجی و برای افرادی که برای این کشور فعالیت می کردند بخشی از اسرار دفاعی مصر را فاش کردند و بسیاری از گزارش های امنیتی را به سپاه پاسداران تحویل دادند.

 

 
جلسه دادگاه محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر به اتهام افشای اسرار مصر به ایران برگزار شد.

 

به گزارش شرق پرس، عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه در اینباره گفت: دادستانی مصر در این جلسه دادگاه، مرسی را به افشای اسرار دفاعی و امنیتی این کشور به سپاه پاسداران ایران متهم کرد.

 

 

دادستانی مصر مدعی شده است این اقدام در چارچوب توطئه ای برای بی ثباتی مصر انجام شده بود.

 

جلسه دادگاه مرسی دیروز یکشنبه در قاهره برگزار شد.

 

پرونده افشای اسرار دفاعی یکی از سه پرونده اتهامی مرسی است.

 

دادستانی مصر مرسی و ۳۵ نفر دیگر از جمله رهبر اخوان المسلمین را به توطئه چینی با قدرت های خارجی و گروه های حماس و حزب الله لبنان برای بی ثباتی مصر متهم می کند.

 

 

در جلسه روز یکشنبه دادستانی جزئیات اتهامات مطرح شده علیه مرسی را تشریح کرد.

 

دادستانی توضیح داد: مرسی و دولتمردان وقت به کشور خارجی و برای افرادی که برای این کشور فعالیت می کردند بخشی از اسرار دفاعی مصر را فاش کردند و بسیاری از گزارش های امنیتی را به سپاه پاسداران تحویل دادند. هدف از این اقدام، بی ثباتی و ناامن کردن کشور بود.

 

 

مرسی به مانند جلسات گذشته، در قفس شیشه ای قرار داده شده بود. این قفس دارای تنظیم کننده صداست و قاضی به اختیار خود و در مواقع لزوم می تواند صدای قفس متهمان را باز کند تا صدای آنها شنیده شود.

 

 

در صورتی که مرسی و دیگر اعضای دولت وی و اخوان المسلمین به این اتهام، محکوم شوند با مجازات اعدام روبه رو خواهند شد.
این متهمان همچنین متهم هستند به گروه های مسلح در فلسطین اجازه داده اند به صورت غیرقانونی به خاک مصر ورود و خروج داشته باشند و در ژآنویه ۲۰۱۱ برای هدف قرار دادن مراکز پلیس، ارتش  و زندان ها و تسهیل در فرار زندانیان اقدام کردند.

 

 

جلسه بعدی این پرونده در روز ۲۷ فوریه برگزار می شود.