مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت : توصیه ما به همه باغداران در تمام مراحل برداشت این است که نسبت به برداشت محصولاتی اقدام کنند که از لحاظ قند میوه کامل رسیده باشند و در برداشت از عجله پرهیز کنند...

شرق پرس : محمدرضا شعبانی درباره آغاز برداشت مرکبات در باغ‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: برداشت نارنگی پیش رس مازندران شروع شده و برای ورود به بازار اماده می‌شود.

وی افزود: بعد از برداشت نارنگی پیش‌رس، باغداران مشغول برداشت نارنگی انشو و سپس برداشت انواع مرکبات و تامسون در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: مهم‌ترین توصیه ما به همه باغداران در تمام مراحل برداشت این است که نسبت به برداشت محصولاتی اقدام کنند که از لحاظ قند میوه کامل رسیده باشند و در برداشت از عجله پرهیز کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه پس از  حفظ بازار باید گام مهمی برای صادرات مرکبات مازندران برداشته شود، اضافه کرد: بعد از تامین نیاز کشور به مرکبات، باید محصولات را برای صادرات اماده کنیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است از میزان ۱۲۰هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات برداشت شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان، اظهار کرد: این آفت را همه ساله داریم که باتوجه به آموزش‌های داده شده به باغداران و بالا بردن اگاهی عمومی باغداران حساسیت در این زمینه ایجاد شده که قابل کنترل است، البته قصدمان این است آفت کنترل شود تا خسارت وارد نکند.