رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در دستورالعمل جدید وزارت بهداشت،پزشک شاغل در بخش دولتی حتی در زمان مرخصی اجازه طبابت در بخش خصوصی را ندارد.

 

pezeshk54

دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت پزشکان شاغل این دانشگاه در بخش خصوصی در ساعت کاری جلوگیری می‌کند.

 

 

به گزارش شرق پرس، مشکل عدم حضور پزشک متخصص شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بارها و بارها از سوی مردم به صورت گلایه و نیز در برخی مواقع با انتقاد مطرح بود.

 

فارس در اینباره نوشت: بیمارانی که در بخش دولتی مورد پذیرش قرار می‌گیرند، گاهی برای ویزیت پزشک دچار مشکل می‌شوند به این دلیل که پزشکان غیر از فعالیت در بخش دولتی در بیمارستان خصوصی نیز فعالیت می‌کنند.

 

با وجود هزینه قابل توجهی که بخش خصوصی برای پزشکان حاذق پرداخت می‌کند بیماران بخش دولتی در اولویت دوم پزشکان قرار می‌گیرند این موضوع تا جایی در مازندران پیش رفت که بسیاری از پزشکان دولتی مازندران با وجود دریافت حقوق از دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح‌ها در بیمارستان‌های خصوصی رفت و آمد داشتند.

 

تعدادی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حالی صبح‌ها برای معاینه بیماران در بخش خصوصی حضور داشتند که به صورت ماهانه از دانشگاه علوم پزشکی مازندران حقوق دریافت می‌کردند و به عنوان پرسنل دانشگاه محسوب می‌شدند.

 

دانشگاه علوم پزشکی و برنامه جدی برای پزشکان دو شغله

 

مشکل فعالیت بیش از اندازه پزشکان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش خصوصی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح شد که قاسم جان‌بابایی در این باره اظهار داشت: تعداد این پزشکان زیاد نیست ولی چون تردد آنها در بخش خصوصی زیاد هست، دیده می‌شوند.

 

این مسئول با اعلام اینکه این افراد را می‌شناسیم، یادآور شد: چندین بار به این پزشکان تذکر دادیم و با دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه ورود جدی‌تری پیدا می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در دستورالعمل جدید وزارت بهداشت،پزشک شاغل در بخش دولتی حتی در زمان مرخصی اجازه طبابت در بخش خصوصی را ندارد.

 

این مسئول گفت: برخی از پزشکان با دریافت مرخصی از دانشگاه در بخش خصوصی حضور پیدا می‌کردند که مصوبه جدید وزارت بهداشت جلوی این گونه تخلفات را گرفت.

 

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: با این پزشکان به شدت برخورد می‌شود و با بیمه‌ها نیز صحبت شد که هزینه‌ای بابت درمان در بخش خصوصی به آنها پرداخت نشود.