حجت الاسلام اکبری از تشکیل شش پرونده برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی مازندران خبر داد ...

شرق پرس : حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران بر مدیریت درست فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تأثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و به‌ویژه عرصه انتخابات این روزها انکارناپذیر است و بدیهی است فضای مجازی در کنار اثرات مثبتی که دارد، می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه این حوزه کند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: با در نظر گرفتن ملاحظاتی می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی در پرشور کردن فضای انتخابات بهره گرفت اما رصد دقیق و به‌موقع و کنترل این فضا از سوی متولیان امر و به‌ویژه فرمانداران و بخشداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون شش پرونده انتخاباتی در استان تشکیل شده است اما تمامی عوامل برگزاری انتخابات تلاش خود را به کار گرفته تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد، کارآمد و بی‌طرف از شکل‌گیری هرگونه تخلف ودر پی آن تشکیل پرونده و یا جانبداری له یا علیه کاندیدایی جلوگیری شود.

دستور کار این جلسه، پیگیری مصوبات جلسه گذشته ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ارائه گزارش از سوی اعضا ستاد استانی در خصوص وضعیت فعالیت‌های انتخاباتی در استان بویژه درراستای مجموعه تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرائم وتخلفات انتخاباتی وارائه گزارش ازسوی پلیس فتا، فرماندهی انتظامی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی بوده است.

همچنین در این جلسه، وظایف اعضای ستاد و دیگر دستگاه‌ها وسازمان‌ها در راستای بند ب مجموعه تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله باجرائم و تخلفات انتخاباتی تعیین و تشریح شد.

yjc