یخکشی گفت: ممنوعیت کشت مجدد برنج یک تصمیم استانی برای حفظ سفره های آب زیرزمینی و انجام کشاورزی پایدار است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند

به گزارش شرق پرس یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت : پروانه بهره برداری از آبهای زیر زمینی فقط برای یک کشت است و آب زیر زمینی استان توان تحمل اضافه برداشت را ندارند.

وی در ادامه افزود : با افزایش نظارت ضمن شناسایی متخلفین ، افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‎‌شوند که قطعاً نتایج این اقدام لغو پروانه , انسداد چاه و پرداخت خسارت خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت : ممنوعیت کشت مجدد شالی یک تصمیم استانی برای حفظ سفره های آب زیرزمینی و انجام کشاورزی پایدار است و همه باید مسئولانه در صیانت از منابع آب مشارکت داشته باشیم تا استان دچار مشکل نشود.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت ذخیره آب در سدها و دیگر تاسیسات آبی افزود : رهاسازی آب از سدهای استان فقط برای کشت اول صورت می گیرد و بعد از اتمام کشت اول هیچ آبی برای کشاورزی رهاسازی نمی شود و آبگیری تاسیسات برای سال آتی شروع خواهد شد.

صداوسیما در پایان نوشت؛ در استان مازندران سالانه حدود ۷ / ۲ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی به مصرف می رسد که ۷۰ درصد آن از طریق آب سطحی و ۳۰ درصد آن از طریق آب زیر زمینی تامین می شود.