مونا داودی ۳۷ ساله بانوی مازندرانی است که بتازگی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی سبک شده است ...

شرق پرس : مدیر فرودگاه نوشهر گفت که نخستین بانوی مازندرانی پس از طی دوره‌های خلبانی هواپیمای فوق سبک در این فرودگاه موفق به دریافت گواهینامه شده است.

اکبر فریفته در گفت و گو با ایرنا افزود : مونا داودی ۳۷ ساله اهل شهرستان آمل است که بتازگی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی هواپیمای فوق سبک شده است.

وی ادامه داد : تاکنون دستکم ۲۰ خلبان در فرودگاه نوشهر پس از طی مراحل مختلف آموزش خلبانی بدون حضور مربی (سولو )  پرواز و پس از تائید سازمان هواپیمایی ، گواهینامه خلبانی دریافت کردند.

مدیر فرودگاه نوشهر ارائه آموزش خلبانی در بعضی از فرودگاه های کشور را اقدامی برای کسب درآمد و توجیه پذیر کردن فعالیت فرودگاهی برشمرد و گفت : البته با توجه رویکرد دولت مبنی بر توسعه گردشگری ، هوانوردی عمومی نظیر پروازهای تفریحی ، آموزشی و تجاری می تواند در این زمینه کمک کار باشد و به تحول اقتصادی در منطقه بینجامد.

وی زیرساخت های  فرودگاه نوشهر را برای ایفای نقش در این زمینه مناسب توصیف کرد و افزود : از سال ها پیش با رایزنی های به عمل آمده با مسئولان شرکت فرودگاه ها و هوانوردی کشور برای توسعه هوانوردی عمومی ،فعالیت مدرسه آموزش خلبانی ۲ شرکت در فرودگاه نوشهر فعال شد و در حال تربیت خلبان از بین علاقه مندان هستند و از این خلبانان می توان علاوه بر پروازهای تفریحی ، برای به پرواز درآوردن هواپیماهای با وزن های زیر ۹ تن با ظرفیت چهار نفره تا ۱۹ نفره در قالب ایرتاکسی ، آمبولانس هوایی و حتی گردشگری هوایی بهره گرفت.

مدیر فرودگاه نوشهر با اشاره به برخورداری این شهرستان از ظرفیت های گردشگری منحصر بفرد از جمله بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی “کندلوس ” بخش کجور ، “بوستان جنگلی سی سنگان ” و نیز مجموعه نمونه گردشگری ” نمک آبرود ” شهرستان چالوس بتوان با توسعه هوانوردی عمومی و پویایی گردشگری هوایی بتوان گام موثر در رونق گردشگری این منطقه غرب مازندران برداشت.

فرودگاه نوشهر با  ۶۹ سال فعالیت ، یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور در استان مازندران است که سوابق فعالیت تفریحی در قالب گردشگری هوایی آن به پیش از انقلاب اسلامی نیز برمی گردد.