اعضای باند سارقان خودرو پس از دستگیری در بازجویی های پلیس به ۲۳۲ فقره سرقت شامل ۸ فقره سرقت خودرو و ۲۲۴ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در استان مازندران و گلستان اقرار کردند

شرق پرس : سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو، قطعات و لواز داخلی خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده و نیز بهره گیری از اقدامات فنی موفق شدند سارق سابقه دار و حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند بنابراین پس از اخذ مجوز قضائی، وی را طی یک عملیات ضربتی به همراه ۲ دستگاه خودرو سرقتی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم در تحقیقات پلیس ابتداء منکر هرگونه ارتکاب به بزه انتسابی شد اما در ادامه تحقیقات با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به سرقت خودرو و داخل خودرو با همکاری همدستانش که یک مرد و ۲ زن بوده اند، اعتراف کرد.

او با بیان اینکه ۴ سارق و ۴ مالخر در این عملیات دستگیر شدند، افزود: این سارقان با طعمه قرار دادن دو زن اقدام به سرقت خودرو‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری همدستان این فرد طی چندین مرحله عملیات جداگانه در مخفیگاهشان، افزود: اعضای این باند در تحقیقات و بازجویی های پلیس به ۲۳۲ فقره سرقت شامل ۸ فقره سرقت خودرو و ۲۲۴ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح استان مازندران و چندین فقره سرقت در استان گلستان اقرار کردند.

سردار میرزایی از کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه قطعات خودرو و دستگیری چهار مالخر در این پرونده خبر داد و گفت: با شناسایی برخی از مال باختگان از اموال مکشوفه به آنان تحویل شد و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

وی افزود : متهمان در بازجویی پلیس به دو مورد تجاوز به عنف در پوشش مسافر کش در استان‌های گلستان و مازندران از ابتدای امسال تاکنون اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی این دو استان تحویل داده می‌شود.