شاعری گفت: براساس مصوبه جدید، اشتغال بازنشستگان در دستگاه‌های اداری ممنوع و 17 استاندار، 80 معاون استاندار و هزار و 200 مدیر دولتی باید کناره‌گیری کنند

به گزارش شرق پرس علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رأی ۸۰ درصدی مجلس به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در عرصه‌های مدیریتی می‌تواند تا حدود بسیار بالایی راندمان کاری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با این مصوبه، مسیر برای به‌کارگیری نیروهای جوان در عرصه‌های مدیریتی کشور هموارتر می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این مصوبه، استانداران، معاونان وزرا، سفرا و مقامات همتراز که بازنشسته بوده و مشغول فعالیت در بدنه دولت هستند؛ باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.

شاعری افزود: با کناره‌گیری این مدیران از عرصه خدمت به مردم، عرصه برای مدیریت نیروهای جوان و کارآمد باز خواهد شد.

وی یادآور شد: در برخی از موارد شاهد بودیم که بالا بودن سن مدیریت دولتی، نوعی بی‌انگیزگی و ناکارآمدی را در بین مدیران ایجاد کرده بود که با این مصوبه این مدیران باید از کار خود کناره‌گیری کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این مصوبه، اشتغال بازنشستگان در دستگاه‌های اداری ممنوع شد.

گفتنی است؛ براساس این مصوبه، اشتغال بازنشستگان در دستگاه‌های اداری ممنوع شد و بر همین اساس ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار و هزار و ۲۰۰ مدیر دولتی باید از کار خود کناره‌گیری کنند و البته این قانون شامل به‌کارگیری بازنشستگان در جایگاه رؤسای سه قوه، معاون رئیس‌جمهور، وزرا، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان نمی‌شود.

نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، با اصلاح این قانون، استثناها در به‌کارگیری بازنشستگان را کاهش دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با ماده واحده این طرح با ۱۹۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس تبصره یک ماده واحده اصلاح شده؛ به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) شامل رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان، وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸۶/۷/۸ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

دارندگان اجازات خواسته مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی است.