سخنگوی قوه قضائیه با اعلام تائید خبر بازداشت بازپرس قاسم زاده گفت : این موضوع ربطی به اینکه قبلا چه احکامی ایشان صادر کرده است ندارد

شرق پرس : علی مجتهدزاده در توییتی با اعلام خبر بازداشت بیژن قاسم زاده بازپرس دادسرای فرهنگ‌ و رسانه نوشته است که وی در زندان است.

این وکیل دادگستری در این توییت به صدور قرار‌های سنگین و دستور فیلتر تلگرام از سوی این بازپرس سابق دادسرای فرهنگ‌ و رسانه اشاره کرده است.

همچنین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ به سوالی در باره صحت و سقم و علت بازداشت بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه که در فیلترینگ تلگرام نقش داشته است، گفت: موضوعات را نباید پیوند دهیم. کسی ممکن است هزاران اقدام خوب داشته باشد و ما آن را ارج می نهیم اما اگر خطایی مرتکب شود حتما به خطا و اتهام او باید رسیدگی شود. این موضوع ربطی به اینکه قبلا چه احکامی ایشان صادر کرده است ندارد.

وی افزود: در پرونده‌ای که قبلا مورد بحث شده درارتباط با پیگیری عناصری که در داخل قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفتند، دو نفر از قضات که یکی از قضات شاغل و یکی هم‌ اخیرا بازنشسته شده بود تا امروز بازداشت شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تکمیل تحقیقات ممکن است افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گیرند.

وی درباره علت بازداشت او گفت: این موضوع به پرونده خاصی که قبلا بحث شده بود مرتبط است./ایسنا