ایوانوویچ با بیان اینکه افزایش روابط با ایران از جمله برنامه های مهم روسیه است افزود: در تلاشیم تا مشکلات پیش روی صادرات محصولات ایرانی برطرف شود

به گزارش شرق پرس استاندار ولگاگراد روسیه که بهمراه هیات ۳۹ نفره اقتصادی تجاری و دانشگاهی به مازندران سفر کرد با اشاره به اینکه مازندران دارای ظرفیت های فراوان کشاورزی شیلاتی صنعتی و گردشگری می باشد گفت:بازار دونیم میلیون نفری ولگاگراد و هم چنین صد و ۵۰ میلیون نفری روسیه اماده حضور محصولات ایرانی می باشد.

ایوانوویچ با بیان اینکه افزایش روابط با ایران از جمله برنامه های مهم روسیه است افزود: در تلاشیم تا مشکلات پیش روی صادرات محصولات ایرانی هرچه زودتر برطرف شود.

وی مذاکرات امروز با تجار و مقامات مازندران را یک مذاکره خوب و سازنده برای گسترش همکاری ها عنوان و تصریح کرد: طرح های مختلفی در دو استان ولگاگراد و مازندران وجود دارد که میتواند با همکاری مشترک مهندسان و متخصصان دو کشور اجرایی شود.

استاندار مازندران هم در نشست مشترک با فعالان بخش های مختلف دو استان با بیان اینکه ولگاگراد و مازندران دروازه ورود به ایران و روسیه محسوب می شود گفت: ولگاگراد و روسیه از شرکای مطمئن ایران در تمام زمینه هاست.

اسلامی افزود: برپایی چنین نشست هایی شناسایی اهداف مشترک دو کشور که همان افزایش سطح تجارت است را به همراه خواهد داشت .

سفیر روسیه در ایران هم در حاشیه این نشست با بیان اینکه تعرفه ترجیحی اوراسیا از جمله تعرفه هایی است که می توان گسترش روابط کشورهای حاشیه دریای خزر را افزایش و مشکلات پیش روی را برطرف کند.

جاکاریان افزود: ایران وروسیه ظرفیت های فراوانی برای گسترش همکاریها دارند که در تلاش برای افزایش سطح این همکاری ها هستیم.

 

 

 

 

 

 

.

  • منبع خبر : صداوسیما