رضوی گفت : بارندگی شبانه‌روز گذشته امیدوارکننده بور که امیدواریم شاهد تداوم چنین بارش‌هایی در سطح استان باشیم.

شرق پرس : مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بارندگی امیدوارکننده‌ای طی شبانه‌روز گذشته در مازندران شاهد بودیم، گفت: عمده مشکل ما بالا بودن دمای هوا و گرمایش در ارتفاعات مازندران است.

سیدمحمدرضا رضوی درباره وضعیت بارش‌ها در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: بارش‌های طی شبانه‌روز گذشته امیدوارکننده بور که امیدواریم شاهد تداوم چنین بارش‌هایی در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی متوسط بارندگی در مازندران، گفت: کاهش بارندگی در تنکابن ۵۲.۵ درصد، گلوگاه ۵۹ و بهشهر ۴۹ درصد بوده که عدد بزرگی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه عمده مشکلی که داریم بحث دمای بالای هوا و گرمایش در ارتفاعات استان بوده که نگران‌کننده است، اضافه کرد: در روزهای گرم معمولا بالاترین دمای هوا از ارتفاعات استان گزارش شده که نشان‌دهنده تبخیر و تعرق بالا در ارتفاعات مازندران است.

 این مسؤول بیان کرد: با وجود مشکلات برخی از کشاورزان به فکر انجام کشت دوم هستند که در مناطق بالادست و مزارعی که از آب‌های زیرزمینی، چاه‌ها و سدها استفاده می‌کنند اقدام به کشت دوم، برای کشت اول سال آینده مساله ایجاد می‌کنند.

رضوی ادامه داد: با توجه به مشکلات کم‌بارشی خیلی از کشاورزان مزارع را کشت دوم آماده کردند که باید  با اقلیم سازگار شوند.