قالیباف نخستین کاندید انتخابات ریاست جمهوری که به مازندران سفر کرد گفت: ملتی که تاریخ و افتخار آفرینی زیادی از گذشته دور تا کنون داشته است اکنون، این چالش و بحران اقتصادی همه مردم را ناراحت و سرخورده کرده است.

قالیباف در مازندران: ایران سرزمینی ثروتمند با مردمانی ضعیف و فقیر در حوزه اقتصاد است

 

به گزارش شرق پرس محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم مازندران در مسجد جامع ساری، اظهار داشت: امروز ناامنی همه کشورهای منطقه را فرا گرفته است و آنهایی که در منطقه و قدرتهای جهانی باعث شکل گیری تروریسم در منطقه شده اند و فرصت را برای سلفی های خائن و جنایتکار با حمایت سیاسی،  نظامی و مالی فراهم کرده اند، امروز آنان در آتش تروریست پروری می سوزند.

 

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) با بیان اینکه نام و یاد خطه مازندران در تاریخ این سرزمین ماندگار است، محب اهل بیت و ولایتمداری را مهمترین ویژگی مردم مازندران بیان کرد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم بویژه شهدای خان طومان در مظلومیت جنگیدند و هنوز پیکر مطهر برخی از آنان به وطن عزیز برنگشته است.

قالیباف با بیان اینکه امنیت، آرامش و ثبات امروز کشور را مدیون شهدا و خانواده های شهیدان بویژه شهدای مدافع حرم هستیم تصریح کرد: ما مدیون شهدا و جانبازانی هستیم که از اوج درد و مشکلات شیمیایی نفس راحتی نکشیدند و اقتدار و عزت را برای کشور عزیزمان ایران به ارمغان آورده اند.

 

شهردار تهران، یادآور شد: قدرت ایران اسلامی اجازه اجرای هرگونه برنامه را به رژیم صهیونیستی در منطقه و خاورمیانه نمی دهد و این نقش به واسطه مظلومیت و خون شهدا به دست آمده است.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ملتی که تاریخ و افتخار آفرینی زیادی از گذشته دور تا کنون داشته است اکنون، این چالش و بحران اقتصادی همه مردم را ناراحت و سرخورده کرده است.

وی با بیان اینکه ما کشور فقیری نیستیم و کشوری هستیم که مجموعه نفت و گاز آن در دنیا رتبه اول را دارد ادامه داد: ایران سرزمینی ثروتمند با مردمانی ضعیف و فقیر در حوزه اقتصاد است.

 

وی یادآور شد: این درحالی است که در دوران دفاع مقدس در زمینه های امور دفاعی و تقویتی نیز چنین ضعفی داشتیم و یک خمپاره ۶۰ که برد کمی داشت را نمی توانستیم بسازیم اما وقتی مردم ایفای نقش کردند تا پایان جنگ انواع ادوات و توپهای جنگی را ساختند و روانه جبهه کردند.

 

قالیباف افزود: هنوز جنگ تمام نشده بود که قدرت پرتاب موشک را پیدا کردیم و این روند با قدرت پرتاب ماهواره و قراردادن آن در مدار تداوم یافت و امروز همه در دنیا می دانند که ایران جزو پنج قدرت بزرگ در حوزه نظامی و دفاعی است.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی حرف از قدرت تکنولوژی و پیشرفت علم می شود اگر نام پنج کشور برده شود، نام ایران جزو آن است و این نشان می دهد که می توانیم جزو پنج کشور اول دنیا قرار گیرم.

 

محمدباقر قالیباف به رشد علمی کشور و سرعت ۱۵ برابری تولید علم در ایران اشاره کرد و گفت: اما وقتی خودرو تولید می کنیم به قول برخی ها به تابوت متحرک تبدیل می شود.

وی با ظرفیت های مازندران اشاره و اضافه کرد: مازندران ظرفیت تبدیل به قطب کشاورزی شدن را دارد اما هنوز به این جایگاه نرسیده است و شاهد دور ریز مرکبات در رودخانه های استان بوده ایم.

 

وی با عنوان اینکه استان مازندران و خطه شمال بکرترین فرصت های توریستی و تفریحی را دارد گفت: نمی توانیم بگوییم این استان، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و توریستی است در حالیکه در هر خانه شاهد بیکاری چند نفر هستیم.

 

شهردار تهران با اظهار اینکه به جای اینکه فرصت را به همه مردم دهیم تا در عرصه اقتصادی حضور یابند، فرصت را تنها به چهار درصد مردم داده ایم و ۹۶ درصد مردم را از عرصه اقتصاد و پول دور کرده ایم گفت: پول ۹۶ درصد مردم را در بانکها جمع کرده ایم ولی چهار درصد آنان از ظرفیت پولی و اقتصادی استفاده می کنند.

 

وی گفت: امروز حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور افزایش یافته است اما معلوم نیست چه کسانی از آن استفاده می کنند.

 

محمدباقر قالیباف، مدیریت خسته و بی انگیزه و به دور از آرمانها و باورها در تصمیم گیری ها و تفکری که مربوط به نسل امروز نیست را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: امروز کشور باید با تفکر و نگاه نسل چهارمی اداره شود نه نسل دومی و دنیا از این تفکر در حال استفاده است و ما از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.

 

وی گفت: بیکاری، گرانی و رکود در کشوری که ثروتمند است وجود دارد درحالی که می توان پنج میلیون شغل ایجاد کرد و جوان ها را به سر کار آورد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه چرا نباید به جوانی که بیکار شده کارانه کار دهیم تصریح کرد: این امر سبب می شود تا هم جوان به کار برگردد و هم مسئولان تلاش بیشتری داشته باشند.

 

قالیباف گفت: باید افتخار را به ایرانی برگردانیم و ایرانی احساس افتخار وغرور کند.

 

شهردار تهران افزود: طبق قرار انقلاب اسلامی ما باید از بعد اقتصادی زندگی خوب و سعادت اخروی را برای آنان فراهم کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کار در شهرداری تهران سخت است گفت: اتوبان امام علی (ع) با آن همه سختی ها اجرا شد اما در دولت کنونی مسکن متوقف و ساخت و ساز تعطیل و به منفی ۱۶ درصد رسیده اما با همه این مشکلات اتوبان ها و پل ها ساخته شده است.

 

قالیباف با اشاره به اینکه اراده، حضور مردم، داشتن برنامه، رویکرد جهادی برای توسعه لازم است گفت: متوسط عمر فرزندانی که برج میلاد را ساخته اند ۳۵ سال است درحالی که امروز جوانان را از میدان به دور کرده ایم و بیکاری در بین رشته های فنی و کامپیوتر و آی تی بالا است و این نتیجه تفکر ۵۰ تا ۶۰ سال قبل و بی تدبیری است.

 

 

 

 

مهر