شاعری گفت : وزیر جهاد کشاورزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتباتباتی درباره واردات برنج داشتند و در صورتی که این دستور نامه به غیر از  ممنوعیت واردات برنج باشد موضوع را از طریق رئیس جمهور پیگیر می‌شویم

شاعری نماینده شرق مازندران: اگر واردات برنج ممنوع نشود از طریق رئیس جمهور پیگیری می کنیم

به گزارش شرق پرس شاعری نماینده شهرستان های شرقی مازندران و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبات داشتند، ولی تا این لحظه از متن نامه خبری در دست نیست.

 

وی با بیان اینکه در صورتی که این دستور نامه به غیر از  ممنوعیت واردات برنج باشد موضوع را از طریق رئیس جمهور پیگیر می‌شویم، افزود: برنج موجود در کشور کفاف نیاز بازار را می‌کند و این دستور واردات به نفع تولید داخل نیست و همچنین با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور فعلا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج موجود است، افزود: از این میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داخل و یک میلیون تن نیز وارداتی است.

 

شاعری بهترین راه برای پایان بخشیدن به این مشکل را لغو دستور واردات  برنج دانست و گفت: دستور واردات در حالی صادر شد کهشالیکاران کشور همچنان مشغول برداشت و فرآوری برنج هستند.

 

وی با بیان اینکه در صورت لغو نشدن دستور واردات برنج دو پیشنهاد دیگر را نیز دادیم، گفت: یا تعرفه واردات افزایش یابد و یا اینکه ارز مبادله‌ای آزاد محاسبه شود تا تولیدکنندگان بتوانند با واردکنندگان در بازار داخل رقابت کنند.

 

 

 

 

yjc