علیرضا یونسی گفت : 167 نفر از داوطلبان شوراهای شهر و 70 نفر از شورای اسلامی روستاها انصراف دادند.

انصراف 237 داوطلب از رقابت های شورا در استان مازندران!

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت که تاکنون ۲۳۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

 

علیرضا یونسی رستمی  در گفت و گو با ایرنا افزود : ۱۶۷ نفر از داوطلبان از شهرها و ۷۰ نفرشان نیز از شورای اسلامی روستاها انصراف دادند.

 

در مازندران در مجموع ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامنویسی کردند.

 

شروع بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی از فردا(۱۷ فروردین)

 

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندارمازندران گفت که طبق قانون مراکز چهارگانه( ثبت احوال، اطلاعات، دادگستری و نیروی انتظامی) باید تا ۱۷ فروردین ماه پاسخ استعلام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به هیات های اجرایی اعلام کنند.

 

بونسی اظهارداشت : با ابلاغ نتایج استعلام داوطلبان به هیات های اجرایی، بررسی صلاحیت ها در این هیات شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

 

به گفته وی با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی ، پرونده این افراد برای بررسی به هیات های نظارت ارسال می شود.

 

وی زمان بررسی صلاحیت داوطلبان را در هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه اعلام کرد.

 

رئیس ستاد انتخابات مازندران اضافه کرد : هیات های اجرائی نیز ۲۴ ساعت پس از اخذ پرونده داوطلبان از هیات نظارت ، باید نتیجه تائید یا رد صلاحیت داوطلبان را به آنها اعلام کند.

 

یونسی افزود : داوطلبان نیز از ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند ، اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت به یک مرجع بالاتر از هیات نظارت تصمیم گیرنده ارسال کنند.

 

معاون استاندارمازندران اضافه کرد : براین اساس داوطلبان روستایی که صلاحیتشان در هیات نظارت بخش رد شده ، باید اعتراضشان را به هیات شهرستان و داوطلبان شهری که هیات نظارت شهرستان صلاحیتشان را رد کرده ، باید به هیات نظارت استانی اعتراض کنند.

 

یونسی اضافه کرد : هیات نظارت شهرستان و استان نیز با دریافت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت ۱۰ روز از ۷ تا ۱۶ اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان اقدام کنند.

 

به گفته وی با ابلاغ نظر قطعی مراجع بررسی کننده اعتراض داوطلبان به هیات اجرایی ، این هیات از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت به مدت ۴۸ ساعت مهلت دارد اسامی نامزدها را به صورت عمومی منتشر کند.

 

وی زمان شروع تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد.

 

دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می شود.

 

در مازندران ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند که از بین داوطلبان باید ۷ هزار و ۷۳۵ نفر را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.