سردار بابایی گفت: ما در این بخش، ملاحظه نداریم و حرف‌هایمان را می‌گوییم، واردات برنج، کیف و کفش و ... درست ضد اقتصاد مقاومتی است.

 

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اظهار تاسف از وجود جریان اقتصادی نامناسب در کشور، گفت: ما در این بخش، ملاحظه نداریم و حرف‌هایمان را می‌گوییم، واردات برنج، کیف و کفش و … درست ضد اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش شرق پرس، سردار محمدحسین بابایی در جلسه بررسی طر‌ح‌های اقتصادی مقاومتی جهاد سازندگی که با حضور استاندار مازندران در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مازندران پیشتاز عرصه تولیدات بخش کشاورزی است و قبل از اینکه دولت به صورت ریز وارد مسائل اقتصاد مقاومتی شود، ما باید یک قدم جلوتر باشیم.

 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره اینکه چرا بسیج در همه عرصه‌ها از جمله در بحث اشتغال وارد شده است، بیان داشت: بسیج با فعالیت‌های خود نشان داد که هر کجا روحیه بسیجی و جهادی ورود پیدا کرد و از ظرفیت‌های مردمی استفاده شد، آن کار به نتیجه قابل قبولی رسید.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور بسیج در عرصه‌های مختلف، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه به گونه‌ای عمل کنیم تا اگر تحریم صد در صدی بر ما تحمیل شد و محاصره اقتصادی شدیم، بتوانیم نیازهای غذایی و اقتصادی خود را رفع کنیم.

 

بابایی با بیان اینکه باید از نگاه اداری که مربوط به ۶۰ یا ۷۰ سال پیش بوده، فاصله بگیریم، تصریح کرد: آن دیدگاه‌ها در شرایط فعلی جوابگو نیست، اما تنها روحیه جهادی است که پاسخ می‌دهد که در این راستا باید برخی از مقررات تلطیف شده و از منابع انسانی، جوانان تحصیلکرده دانشگاهی، امکانات دولتی، فنی و حرفه‌ای و جهادکشاورزی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به عدم استفاده از سوله‌ها، دستگاه‌ها، کارخانه‌ها و فعال نبودن ۸۰ درصد از کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: با این مشکلات، از ظرفیت مردم در خانه غافل شدیم و شعار ما این است که با شرایط فعلی باید کار در خانه داشته باشیم نه در کارخانه.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اظهار تاسف از وجود جریان اقتصادی نامناسب در کشور، گفت: ما در این بخش، ملاحظه نداریم و حرف‌هایمان را می‌گوییم، واردات برنج، کیف و کفش و … درست ضد اقتصاد مقاومتی است که در حالت خوشبینانه این کارها را ضد اقتصاد مقاومتی دانسته و در حالت دیگر، مسببان این اعمال را وصل به دشمنان و مخالفان اقتصاد مقاومتی در خارج از کشور می‌دانیم.

 

وی تصریح کرد: سه سال قبل گفتند کود ارگانیک را تا ۴۰ درصد جایگزین کودهای شیمایی کنید، کود کمپوست طراحی شد اما به‌درستی عمل نشد، یک عده آمدند و آن را با برگ مخلوط کردند، در حالی که باید فقط کودِ دامی بود.

 

بابایی با بیان اینکه ما وارد جنگ شدیم و در این جنگ باید از خودگذشتگی و ایثار کنیم، افزود: برای پیروزی در این جبهه، روحیه ما بایستی جهادی و انقلابی باشد.

 

وی در پایان با اشاره به جایگاه نخست مازندران در تولیدات بخش کشاورزی کشور، خواستار استمرار جلسات اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن تصمیمات آن شد و بیان کرد: بسیج در عرصه تولید مواد غذایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، وضع بهتری نسبت به سه سال قبل دارد و این موفقیت‌ها در حالی انجام شد که هیچ‌ دستگاهی به بسیج کمک نکرد./فارس